banner
5 nejnovějších poptávek
Nákup vysokozdvižného vozíku
Nákup záložních zdrojů UPS
Poptáváme plastové odpady PE film
Revize FVE
Zajištění TDS - Oprava zpevněných ploch
5 nejnovějších nabídek
Stavebnictví
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 42S
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Zajistíme úklid sněhu z komunikací
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS

Stovka tunelů pod kontrolou

13/06/2013

 

Itálie je vzhledem k hornatému charakteru svého území bohatá na silniční tunely. V Lombardii byl nyní společností Gemmo S.p.A implementován nový systém pro dohled a řízení technického vybavení tunelů na dálku. Tento systém, založený na SCADA PcVue od firmy ARC Informatique, zajišťuje komfort a bezpečnost účastníků silničního provozu ve více než 140 km tunelů.

 

tunel_334

Obr. 1. – Pohled na dispečerské centrum ANAS v městě Bellano (provincie Lecco v Lombardii,Itálie)


Široký alpský oblouk, který obklopuje a vyplňuje severní Itálii, je protkán mnoha silnicemi, na nichž je velké množství tunelů. Tunely jsou různé délky, různého stáří a jejich technické vybavení je různorodé: použitá technika odpovídá době, kdy byly tunely postaveny. Díky novému rozsáhlému projektu je systém tunelů v silniční síti řízen novým dohledovým a řídicím systémem, který je unikátní z pohledu svého rozsahu i složitosti.

mapa_337

Obr. 2. – Systém pro dohled a řízení na dálku, navržený a implementovaný společností
Gemmo S.p.A., je založen na SCADA PcVue od firmy ARC Informatique


Projekt za 140 miliónů eur


Softwarová aplikace SCADA je součástí projektu, který zahrnuje technickou rekvalifikaci a bezpečnostní management přibližně jednoho sta tunelů na státních silnicích v Lombardii, udržovaných společností ANAS S.p.A. Technologická rekvalifikace tunelů znamená rozsáhlou renovaci a standardizaci elektrorozvodů, osvětlení, ventilace, videodohledových systémů a systémů pro přenos dat. Tunely mají jeden nebo dva tubusy o délce od 250 m do 5 km. Očekávaná hodnota prací je přibližně 140 miliónů eur. Projekt je z 50 % financován společností ANAS a z 50 % ze soukromého sektoru. Za management realizovaného projektu bude v následujících 17 letech, od června 2013, kdy bude dokončena tříletá realizační fáze, odpovědná společnost Tunnel Gest (majoritním vlastníkem akcií této společnosti je Gemmo S.p.A.). V tomto časovém úseku, stanoveném ve finančním plánu na samém počátku projektu, bude Tunnel Gest získávat prostředky z provizí za služby, např. za údržbu technických zařízení
tunelů. Správa silniční sítě zůstane v gesci společnosti ANAS. „První etapa, blízká dokončení, zahrnovala technickou rekvalifikaci tunelů podle požadavků ANAS, jež respektují zásadní evropské normy, které souvisejí s bezpečností tunelů,“ říká Ing. Ciro Ascione, Systems Business Unit Manager společnosti Gemmo S.p.A. „V závislosti na své
délce jsou tunely vybaveny technikou různé složitosti: ty nejkratší jen osvětlením, delší i ventilací, sledováním znečištění ovzduší, detekcí požárů, videodohledem s automatickou analýzou obrazu, hláskami SOS, audiosystémem pro havarijní situace, proměnnými informačními panely a dopravními značkami a radiokomunikačním systémem určeným pro podporu záchranářů.“ Každý tunel má svůj vlastní řídicí systém, využívající PLC, který je připojený pro dohled a operátorské řízení do dispečerského centra ANAS v měste Bellano v provincii Lecco. Komunikační síť WAN využívá optické kabely a mikrovlnná rádiová pojítka. Pro integraci lokálních řídicích systémů do sítě WAN se používá protokol Modbus TCP/IP, protože umožňuje přímé a spolehlivé řízení periférií a přenos relevantních dat.

 

 

Více informací k čánku najdete zde

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU