banner
5 nejnovějších poptávek
Oprava maleb po zatečení
Novostavba pobytového zařízení
Nákladní a užitková vozidla
Novostavba cyklostezky
Modernizace veřejného osvětlení
5 nejnovějších nabídek
Kamenná umyvadla do kloupelny
Servis, montáže, výroba, náhradní díly
PC vytlačovací - čirá - 20 t.
HDPE vstřikovací , MFI 5-7 40 t tříděno na jednotlivé barvy
Prodej PP/PE fólií

Automobilová pojistka – historie a současnost (2. díl)

28/08/2015

 

 

ihr_240

 

Od T. E. Edisona jsme se přes Nikolu Teslu a Františka Křižíka (včetně Járy Cimrmana) dostali ke vzniku vlastní elektrické pojistky. Nikdo z historiků a techniků
dnes již nezpochybňuje skutečnost, že vlastní prazáklad automobilové pojistky byl převzat právě z oblasti kolejové dopravy, respektive „Elektrických drah“, které na konci
18. a počátkem 19. století zažívaly v Evropě stejně jako v Americe svůj velký „boom“ a vystřídaly tak původní koňské dráhy.

Tehdy se však rozlišovaly pojistky v poněkud jiných kategoriích, než které známe a používáme dnes. Jednalo se pouze o tzv. pojistky:
a) silnoproudé - silové pro 300 až 600 V,
b) slaboproudé 120 až 220 V.


V tomto období nebylo nutné se z hlediska technologie stavby elektrických motorů, stejně tak i jištění jejich elektrických okruhů, zabývat budoucí otázkou tzv. rychlotavných
a pomalu tavných pojistek, které jsou dnes již běžnou a samozřejmě vnímanou současností v oblasti pojistkové automobilové techniky. Vývoj pojistek té doby sice předcházel
budoucím požadavkům techniky, ale v praxi sledoval a přesně odpovídal tehdejším technickým požadavkům na jejich uplatnění pro dobové pohonné jednotky.
O to více je nutné mít na vědomí právě přehled o vývoji technologie pojistek, která dala nejen v minulosti prazáklad vývoje automobilové pojistky, ale umožnila její
další vývoj včetně jejího vlastního použití v tzv. slaboproudé oblasti.
Ačkoliv byly tehdy vedeny vášnivé diskuse o budoucích možnostech širšího uplatnění střídavého či stejnosměrného proudu v této technice, přenosu energie, transformačních
stanic s následnou distribucí energie, nebyl tím vlastní vývoj konstrukce pojistky až tak zasažen.
Proto František Křižík přišel již v roce 1891 se systémem prvního silnoproudého jištění elektromotoru, který byl převzat následnou firmou Kolben-Daněk pro výrobu tramvajové
techniky a stejně tak následně pro výrobu prvních elektrických lokomotiv u nás i v zahraničí.

 

pojistka_376

 

Více informací najdete zde

 

IHR Autodíly s. r. o.

V mokřinách 283/8
Praha 4
147 00
Česká republika

Tel.: +420 272 765 794, 272 760 509
Mob.: +420 602 628 621
Fax: +420 272 774 546
E-mail:
Internet:

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU