![banner](/images/banner1_lite.jpg)
Realizace rekonstrukce objektu | ![]() |
Vývoz a likvidace odpadů | ![]() |
Realizace opravy čerpadel | ![]() |
Vzdělávání pro členy | ![]() |
Dodávka CNC vertikálního obráběcího centra | ![]() |
14/08/2012 |
První airbag na světě měl v roce 1973 Chevrolet Impala, v té době ale o tento bezpečnostní systém nebyl příliš velký zájem. Mercedes uvedl airbag pro řidiče v roce 1981. Na místě pro spolujezdce se poprvé airbag představil v roce 1987, do prodeje je Mercedes uvedl o rok později. Ještě v témž roce mělo Porsche v modelu 944 jako první na světě oba přední airbagy jako součást standardního vybavení. Vzduchový vak už v té době neměl nahradit bezpečností pás, měl ho doplňovat. Airbag byl vynalezen v roce 1952 Johnem W. Hetrickem a o rok později si jej nechal patentovat. Podobná zařízení se však již ve 40. letech používala v leteckém průmyslu. Mezi největší technické obtíže při vývoji airbagů bylo vyvinutí senzorů a tvorba plynu. První americké airbagy byly brány jako ekvivalent bezpečnostních pásů, plnily se v té době vzduchem, což se později ukázalo jako méně efektivní řešení. Nyní airbagy i pro chodceNyní v autech najdete kromě předních také boční a hlavové aribagy, moderní auto má obvykle čtyři až šest airbagů. Některé automobilky používají i kolenní pro řidiče, novinkou jsou airbagy ukryté v bezpečnostních pásech (Ford) nebo v zadním okně (Toyota). GM zase vyvinul airbag, který se nafukuje mezi řidičem a spolujezdcem. Volvo jako první na světě uvedlo airbag, který chrání chodce při sražení a vystřeluje z kapoty automobilu.
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU
Poptávky a nabídky Industry-EU