banner
5 latest demands
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
Realizace rekonstrukce objektu
Vývoz a likvidace odpadů
Realizace opravy čerpadel
5 latest offers
Barevné koncentráty 25 t
Prodám:Plnivo - filler masterbatch 24 T
Prodám:Absorbér vlhkosti (Desiccant) 24 t
Kemppi - nové TIGové svařovací zdroje
LongLife kyslíkové plasmy - HySpeed HT 200, HT 4400

Airbag chrání spolujezdce už čtvrt století

14/08/2012

První airbag na světě měl v roce 1973 Chevrolet Impala, v té době ale o tento bezpečnostní systém nebyl příliš velký zájem. Mercedes uvedl airbag pro řidiče v roce 1981.

Na místě pro spolujezdce se poprvé airbag představil v roce 1987, do prodeje je Mercedes uvedl o rok později. Ještě v témž roce mělo Porsche v modelu 944 jako první na světě oba přední airbagy jako součást standardního vybavení. Vzduchový vak už v té době neměl nahradit bezpečností pás, měl ho doplňovat.

Airbag byl vynalezen v roce 1952 Johnem W. Hetrickem a o rok později si jej nechal patentovat. Podobná zařízení se však již ve 40. letech používala v leteckém průmyslu. Mezi největší technické obtíže při vývoji airbagů bylo vyvinutí senzorů a tvorba plynu. První americké airbagy byly brány jako ekvivalent bezpečnostních pásů, plnily se v té době vzduchem, což se později ukázalo jako méně efektivní řešení.

Nyní airbagy i pro chodce

Nyní v autech najdete kromě předních také boční  a hlavové aribagy, moderní auto má obvykle čtyři až šest airbagů. Některé automobilky používají i kolenní pro řidiče, novinkou jsou airbagy ukryté v bezpečnostních pásech (Ford) nebo v zadním okně (Toyota). GM zase vyvinul airbag, který se nafukuje mezi řidičem a spolujezdcem. Volvo jako první na světě uvedlo airbag, který chrání chodce při sražení a vystřeluje z kapoty automobilu.

 

 

www.novinky.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU