banner
5 latest demands
Mobilní obytná buňka
Kancelářské potřeby
Dodávka technických plynů
Vybavení DM
Fotovoltaická elektrárna
5 latest offers
Filament PLA od 299,-
ForCUT 100+hořák A141 6m
ForMIG 220
PICOMIG 180 multifunkční invertor
PEGAS 160 MIG SYN multifunkční invertor

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji...

03/10/2006

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji potvrdil, že region zvládl obtížný útlum těžebního a hutního průmyslu a pomalu mění image. Podnikatelská sféra vnímá Moravskoslezský kraj jako region s rozvojem průmyslu, kde se odehrává řada pozitivních změn a kde lze najít vzdělané lidi, zábavu i hezkou přírodu. Ukázal to nedávný průzkum marketingové a výzkumné agentury Datamar, která sledovala image a vývoj regionu z pohledu podniků a podnikatelů. Zástupci firem se domnívají, že sever Moravy a Slezskou jsou dobré pro podnikání i pro život. Velmi dobře registrují změny v rozvoji regionu. Celkem 62 procent oslovených firem v průzkumu Datamaru v dubnu 2006 uvedlo, že zaznamenaly změny v rozvoji regionu. V 80 procentech případů tyto změny hodnotí jako změny k lepšímu. Nejpozitivněji podnikatelská sféra hodnotí vstup automobilky Hyundai, výstavbu dálnic a silnic, rozvoj průmyslových zón, rekonstrukce a rovněž příchod dalších zahraničních investic. Pro kraj jsou podle firemní sféry typické Beskydy a Jeseníky stejně jako doly a restrukturalizovaný průmysl. Z toho vyplývá i hodnocení Moravskoslezského kraje jako regionu příležitostí, kde lze současně podnikat i žít. Hodnocení není ale jen příznivé. Varující je třeba fakt, že v hitparádě krajů České republiky získal region jen 7. příčku, to znamená, že lidé sice registrují změny k lepšímu, ale vyžadují další zlepšen. Zhruba pětina dotázaných také uvádí, že pro Moravskoslezský kraj jsou typické negativní charakteristiky jako nezaměstnanost či chudoba. Za důležité pro další rozvoj regionu respondenti označili zlepšení životního prostředí, dobudování dálnice a infrastruktury, pokračování rekonstrukce měst a obcí, rozvoj cestovního ruchu i průmyslových zón a podnikání. Jako podstatný vidí šéfové podniků také dostatek vzdělaných, kvalifikovaných lidí.

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU