banner
5 neuesten Anforderungen
Zajištění služeb v oblasti odpadů
Chemikálie
Vnitřní vybavení ZŠ
Opravy silnoproudých zařízení
Chladírenský kontejnerový box
5 neuesten Angebote
Výroba a prodej pryžových granulátů
Výkup autovraků
Kukla svářečská plast černá 90x110 mm
STŘÍHAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ MAFIX 6000
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji...

03/10/2006

Marketingový průzkum mezi podniky v Moravskoslezském kraji potvrdil, že region zvládl obtížný útlum těžebního a hutního průmyslu a pomalu mění image. Podnikatelská sféra vnímá Moravskoslezský kraj jako region s rozvojem průmyslu, kde se odehrává řada pozitivních změn a kde lze najít vzdělané lidi, zábavu i hezkou přírodu. Ukázal to nedávný průzkum marketingové a výzkumné agentury Datamar, která sledovala image a vývoj regionu z pohledu podniků a podnikatelů. Zástupci firem se domnívají, že sever Moravy a Slezskou jsou dobré pro podnikání i pro život. Velmi dobře registrují změny v rozvoji regionu. Celkem 62 procent oslovených firem v průzkumu Datamaru v dubnu 2006 uvedlo, že zaznamenaly změny v rozvoji regionu. V 80 procentech případů tyto změny hodnotí jako změny k lepšímu. Nejpozitivněji podnikatelská sféra hodnotí vstup automobilky Hyundai, výstavbu dálnic a silnic, rozvoj průmyslových zón, rekonstrukce a rovněž příchod dalších zahraničních investic. Pro kraj jsou podle firemní sféry typické Beskydy a Jeseníky stejně jako doly a restrukturalizovaný průmysl. Z toho vyplývá i hodnocení Moravskoslezského kraje jako regionu příležitostí, kde lze současně podnikat i žít. Hodnocení není ale jen příznivé. Varující je třeba fakt, že v hitparádě krajů České republiky získal region jen 7. příčku, to znamená, že lidé sice registrují změny k lepšímu, ale vyžadují další zlepšen. Zhruba pětina dotázaných také uvádí, že pro Moravskoslezský kraj jsou typické negativní charakteristiky jako nezaměstnanost či chudoba. Za důležité pro další rozvoj regionu respondenti označili zlepšení životního prostředí, dobudování dálnice a infrastruktury, pokračování rekonstrukce měst a obcí, rozvoj cestovního ruchu i průmyslových zón a podnikání. Jako podstatný vidí šéfové podniků také dostatek vzdělaných, kvalifikovaných lidí.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU