banner
5 nejnovějších poptávek
Nákup vysokozdvižného vozíku
Nákup záložních zdrojů UPS
Poptáváme plastové odpady PE film
Revize FVE
Zajištění TDS - Oprava zpevněných ploch
5 nejnovějších nabídek
Stavebnictví
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 42S
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Zajistíme úklid sněhu z komunikací
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS

Test Hyundai i30 kombi 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI

18/10/2012

 

Nošovický nováček vyzval v našem srovnání v tuzemsku mimořádně populární Octavii Combi druhé generace, která se pomalu připravuje na automobilový důchod, aby udělala místo třetí generaci. Pod kapotou obou automobilů byly vznětové motory, které v případě kombíků nižší střední třídy patří k časté volbě.

Škoda Octavia druhé generace se prodává od roku 2004, přičemž v roce 2008 prodělal automobil drobný facelift, který se vizuálně projevil na nových, podle mnohých méně pohledných světlometech. Celkově je design pojatý konzervativněji, což je v ostrém protikladu s novou i30. Ta sází na dramatické linky, prolisy i výraznější protáhlá světla. Nelze říct, který z konkurentů je pohlednější.

Je to značně subjektivní, někdo bude mít raději ostře řezaný profil í-třicítky s poněkud těžkopádným designem zádě, druhému bude vyhovovat jednodušeji, ale robustněji vypadající octavia.

Oba konkurenti mají podobné rozměry: octavia je delší o 84 mm (4569 mm), korejský sok je zase širší (o 11 mm – 1780 mm) a vyšší (o 32 mm – rovných 1500 mm). Hyundai má i větší rozvor náprav (2650 vs. 2578 mm), octavia má ale větší kufr (605 vs. 528 l). Po sklopení zadních sedaček jsou ale papírové hodnoty podobné – 1642 u i30 vs. 1665 litrů u octavie.

Obě auta nabídnou hodně prostoru

Po usednutí za volant je na displeji mezi „budíky“ vidět konstrukční stáří octavie, korejský sok má novější grafiku. Na druhou stranu útulným interiérem s měkčenými plasty a jasným ovládáním s dobrým výběrem materiálů i dílenským zpracováním se octavia nenechá zahanbit.

Pozice za volantem se u obou aut hledá snadno, dobrý je i výhled ven; začátek a konec karoserie je dobře vidět. Z octavie je přeci jen o trochu lepší výhled při parkování díky rozměrnějším vnějším zrcátkům, Hyundai zase nabízí příplatkovou parkovací kameru, která má vysoké rozlišení a je barevná. Majitelé octavie se musí spolehnout na grafické zobrazení na centrálním displeji. Octavii také chyběla USB zdířka (umí ale načíst obsah SD karet), obě auta nicméně umějí přehrávat hudbu ve formátu MP3 a vlastní AUX vstup (i30 má i iPod vstup).

Hyundai využívá elektrickou ruční brzdu a startování pomocí tlačítka, octavia nabídne klasiku – klíček v zapalování a mechanickou parkovací brzdu, která sice zabírá více místa, mnohdy je ale rychlejší než elektrická varianta. Obě auta poskytují prostor na drobnosti, kapsy ve dveřích pojmou 1,5litrovou lahev.

auto_420

 

Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

 

Přední sedačky jsou podle nás lepší v octavii, protože nabídnou lepší boční vedení a sedák je o centimetr delší. Obě auta ale mají tuhé výplně a tak ani při delších cestách si nebudete stěžovat.

Zadní sedačky má zase lepší nošovický zástupce, protože sedáky jsou pro změnu o jeden centimetr delší.  Místa je i vzadu dostatek, lepší podmínky pro vyšší jedince ale nabídne octavia, ačkoliv je nižší. Za 185 cm vysokým řidičem má více místa rovněž posádka octavie (dle našich měření 28 vs. 26 cm), nutno ale dodat, že vzadu ani v jednom autě nebudou v oblasti kolen strádat vysocí jedinci.

Větší kufr má octavia

V porovnání zavazadlových prostorů s přehledem vítězí octavia. Verze kombi poskytne po hranu zadního okna 605 litrů, i30 má tabulkovou hodnotu 528 litrů. Octavia má lépe tvarovaný kufr i nižší nákladovou hranu. Její kufr je také delší (104 vs. 100 cm), v nejužších místech jsou oba zavazadelníky podobně široké (105 a 106 cm).

Hyundai má dokonce v nejdelším místě větší velikost (120 vs. 136 cm), ale na výšku vlastní větší kufr octavie. Otázkou samozřejmě je, jak často majitel octavie plnou velikost kufru využije, ovšem ten, pro koho je tento parametr klíčový, nemá v nižší střední třídě lepší volbu než v případě mladoboleslavského modelu.

 

 

Více informací k článku najdete zde

 

www.novinky.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU