Systémy common rail Bosch pro osobní vozy snižují spotřebu
Naftové vstřikovací systémy Bosch výrazně přispívají ke snižování spotřeby paliva a emisí CO2 moderních vznětových motorů. Vznětové motory se systémem přímého vstřikování common rail (CRS) spotřebují o plných 30 procent méně paliva než srovnatelné zážehové motory a mají o 25 procent nižší emise CO2. V souvislosti se vstupem emisní normy Euro 5 v platnost od září 2009 dochází navíc ke snížení emisí NOx vznětových motorů přibližně o 96 procent v porovnání se stavem v době, kdy byly zaváděny první emisní normy. To samé platí pro emise pevných částic, které se za stejné období podařilo snížit o 98 procent. Pokračující vývoj vstřikovacích systémů common rail od společnosti Bosch směřuje k tomu, aby vznětové motory splňovaly ještě přísnější budoucí emisní předpisy, ačkoli tyto jednotky budou ještě výkonnější a hospodárnější než dnes.Díky své modulární koncepci nalézá systém common rail CRS2.5 široké uplatnění ve tříválcových až osmiválcových motorech. Elektronicky řízené vysokotlaké vstřikovací čerpadlo CP4 vytváří v soustavě CRS2.5 vstřikovací tlak až 1800 barů. Součástí zdokonalené konstrukce elektromagnetických vstřikovačů je poprvé ventil pro vyrovnávání tlaku, který umožňuje více samostatných vstřiků během kratšího časového intervalu. Předvstřiky přitom slouží ke snížení hlučnosti spalovacího procesu a emisí NOx, zatímco dodatečné vstřiky snižují emise pevných částic. |