Rekonstrukce železničního mostu v Nymburce byla ukončena
První část ze série projektů k zabezpečení dostatečných podjezdných výšek na labské vodní cestě byla ukončena. Rekonstrukce železničního mostu v Nymburce zajistila zdvihnutí mostu přibližně o jeden metr a tím podjezdnou výšku pod ním 5,25 metrů. Včera stavbu oficiálně uzavřel Ing. Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, spolu se zástupci Ministerstva dopravy, města Nymburk a zhotovitele stavby. Projekt získal v listopadu, jako jeden z prvních projektů, rozhodnutí o 85% spolufinancování ze zdrojů Evropské unie prostřednictvím Operačního programu Doprava.
„Zdvihnutí mostu bylo provedeno v rekordně krátkém čase, který byl vymezen třítýdenní výlukou železniční dopravy. Těší mne, že mohu konstatovat, že lodě proplouvající pod nymburským železničním mostem již nebudou mít problém s podjezdnou výškou, jak tomu bylo doposud. Pro bezproblémovou průjezdnost až do chvaletického přístavu nás čeká ještě úprava silničního mostu v Poděbradech a železničního mostu v Kolíně.“ říká Miroslav Šefara. Zároveň dodává, že projekt rekonstrukce nymburského železničního mostu získal minulý týden rozhodnutí o podpoře Evropské unie v podobě spolufinancování nákladů ve výši 85%, což svědčí o jeho důležitosti. Náklady v celkové výši necelých 92 mil Kč tak budou financovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury a z Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Operačního programu Doprava, a to ve výši 78,1 mil Kč. Jedná se o první projekt pro vodní dopravu v rámci Operačního programu Doprava. Pro období 2007 – 2013 je pro vodní dopravu vyčleněno 2,4 mld Kč. |