banner
5 nejnovějších poptávek
Poptávka - Tisk, dlouhodobá spolupráce
Poptávka - Projektová dokumentace pro rekonstrukci rodinného domu
Dodání spojovacího materiálu a koaxiálních kabelů
Rozšíření dálnice
TDI a BOZP - Vybudování návštěvnického centra a stálých expozic
5 nejnovějších nabídek
Stavebnictví
ForMIG 220
PICOMIG 180 multifunkční invertor
Nabídka filamentů pro 3D tiskárny
Zabýváme se prodejem návleků na MOPY, rozmýváků a žínek

Přibližujeme se vysoké evropské úrovni. Za patnáct let...

29/03/2007

Přibližujeme se vysoké evropské úrovni. Za patnáct let existence České republiky se tuzemský vozidlový park užitkových a nákladních vozidel dokonale změnil. O změnách svědčí nejen statistiky, podle kterých postupně klesá průměrné stáří nákladních automobilů, které bylo ke konci minulého roku už jen 10,64 roku, ale také pohled na silnice a dálnice, kde až na poměrně početnou výjimku dosluhujících avií (v kategorii N2 je díky tomu stáří 18,05 roku) značně ubyla nákladní auta starší dvaceti let, což je víc než dobré. U tahačů je průměrné stáří 9,49 roku a lehké užitkové automobily jsou dokonce nejmladší, s průměrným stářím 7,91 roku. Proces obnovy a modernizace vozidlového parku užitkových a nákladních vozidel spolu s vyřazováním starých typů přispěl k tomu, že jsme se v těchto dvou kategoriích přiblížili ke standardu vyspělých zemí EU. Ne, to není nadsázka nebo vychloubačné gesto, ale skutečnost, která je především u nákladních vozů a tahačů důsledkem nezbytného reagování na požadavky mezinárodní přepravy. Kdo nesplňuje přísné mezinárodní normy, ten se nejen už nedostane za hranice, ale i v tuzemsku toho moc nenajezdí. Lehké užitkové a nákladní automobily tedy potěšitelně mládnou a příznivým průměrným stářím i technickými parametry jsou v převážné většině na evropské úrovni. Loňský rok byl pro nákladní automobily ve znamení nástupu povinnosti používat u nových vozidel digitální tachografy a především plnit zpřísněné emisní normy Euro 4. Všechny nově do provozu uváděné nákladní automobily tedy musí odpovídat těmto požadavkům. Výrobci se samozřejmě na tyto podmínky náležitě připravili a někteří již nabízejí vozidla s motory, které už s předstihem plní požadavky normy Euro 5, která vstoupí v platnost v roce 2009. Ke snížení emisí a plnění zpřísněných exhalačních norem přispívá mj. technologie BlueTec(r), aplikovaná např. u vznětových motorů Mercedes, ale i dalších. Pro snížení hodnoty škodlivin ve výfukových plynech je využívána chemická katalytická reakce příměsi látky AdBlue, což je vodní zcela nejedovatý roztok, který se přivádí ze separátní nádrže do horkého výfukového plynu, a tam se přeměňuje na amoniak. V katalyzátoru SCR se oxid dusíku a amoniak dále přeměňuje na životnímu prostředí nezávadný dusík a vodu.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU