Mezinárodní porota pod vedením Gérarda Carona vyhlásila vítěze soutěže Pentawards a ceny byly předány 21. září v Barceloně. Do sedmého ročníku přišlo přes 1400 přihlášek ze 49 zemí, což je 15% nárůst proti loňsku. Hlásili se i zástupci nových zemí jako Arménie, Ázerbajdžán, Ekvádor, Ukrajina či Mexiko. Bylo uděleno 45 zlatých cen v 52 kategoriích, celkem si cenu odnesli zástupci 32 zemí, úspěšná byla především Velká Británie: tři platinové, deset zlatých, dvacet stříbrných a dvanáct bronzových cen. Příjem přihlášek pro Concept Pentawards 2014 probíhá 3.–21. února, pro osmý ročník „klasických“ cen 14. 4.–23. 5. Ceny budou předány v Tokiu.
Diamantová Pentaward, 2013 Best of Show
Family Business (Švédsko) za návrh 4 000 000 lahví Absolut Unique – Po léta byla Absolut Vodka uznávaným lídrem v inovacích i díky omezeným sériím jako Absolut Disco, Absolut Rock, Absolut Masquerade, Denim, 100, Bling-Bling, Miami, No Label ad. V roce 2012 nastal čas přehodnotit koncepci jako takovou, „přirozeně“ se objevil nápad vytvořit lahve, kdy každá bude omezenou edicí sama pro sebe. Pro Family Business ani pro Absolut žádný problém, jen hromada práce, kreativity, vášně a zaujetí prodat nápad a postavit speciální (navíc jedinečnou) výrobní linku. Skoro čtyři miliony lahví se prodaly před koncem propagační kampaně a během prázdninové sezony, kdy je konkurence největší. http://www.youtube.com/watch?v=toHQCrb4a38&feature=player_embedded
Platinové Pentawards
Nápoje Metaphase Design Group (USA) za plechovku Budweiser tvarovanou jako motýlek – Ve světě piva není snadné vyniknout. Primárním cílem bylo vytvořit vizuálně, funkčně a emocionálně přitažlivější návrh, aby přitáhl nové zákazníky. Potraviny Design Bridge (Velká Británie) za sáček Tiger Nuts pro Walkers (Lays) – Ve světě křupek, krekrů a oříšků balených do sáčků je imperativem „vyniknout“. Značka Walkers (v mnoha zemích Lays, vlastněná PepsiCo) je lídr trhu v křupkách a hledá stejnou pozici v oříškách. Proto Design Bridge vytvořil kresbu, kde v tygřích rysech čtete jasně a výrazně nápis Tiger Nuts. Péče o tělo Pearlfisher (Velká Británie) za potravinové doplňky – značka je silná v oblasti kvalitních potravinových doplňků, jež na buněčné úrovni stavějí mladší, zdravější a dynamičtější tělo. Cílem návrhu bylo vyniknout mezi značkami a evokovat, že „krása vychází zevnitř“. Ilustrace nádherných a elegantních tvorů, co jsou známí pro své skryté síly (výr, sova pálená, pegas ad.), v symbolických, nadčasových kresbách úderně působí na regálu i v elektronickém obchodě. Ostatní Studio Kluif (Nizozemsko) za obal na dekorativní předměty JEROHnimus – JEROHnimus je značka výrobků pro domácnost (polštáře, nádobí, vázy ad.), inspirovaných dílem holandského malíře Hieronyma Bosche. Studio Kluif vytvořilo řadu obalů, které prezentují výrobek v charakteristické atmosféře jeho maleb, jež je vyjádřena soudobým stylem prostřednictvím fotografie a překlenuje propast mezi bohatou kulturní minulostí a slibnou budoucností. Luxusní výrobky Here Design (Velká Británie) za dřevěnou kazetu na lahev whisky The Balvenie 50 – David Stewart je znám všem milovníkům skotské whisky na světě. Začínal v 17 letech jako učeň v palírně Balvenie, život zasvětil whisky. K oslavě 50. výročí jeho příchodu do Balvenie byla stočena omezená edice 88 lahví (prodejní cena 20 000 liber) ze vzácného sudu singlmaltky destilované v roce 1962. Jako sekundární obal Here Design ve spolupráci se skotským truhlářem Samem Chinnerym vytvořil válec složený z 49 vrstev dřeva z typických místních stromů (jasan z Gallowaye, dub z Borders, ořešák z Lothianu, třešeň, tis, buk z Beeche, jilm z Banffshiru ad.) a jedné vrstvy mosazi. Na mosazné destičce je vyryta historie této výjimečné singlmaltky, uvnitř, pod další mosaznou deskou, je certifikát pravosti. Na etiketě lahve z foukaného skla jsou uvedena významná data výroby whisky. Dřevěná zátka je také ručně vyrobena řemeslníkem.
www.packaging-cz.cz |