Poptávka po obalech pro mléko světově stoupá nejsilněji ze všech potravinářských obalů, říká ve své studii trhu společnost Euromonitor International. Mléko a mléčné výrobky jsou na rozvojových trzích Asie a Jižní Ameriky čím dál oblíbenější. Z toho profitují podle Euromonitoru především nápojové kartony a pevné plastové obaly jako jogurtové kelímky. Na vyspělých trzích Evropy a Severní Ameriky bude spotřeba mléka a mléčných nápojů na hlavu spíše stagnovat.
Podle studie roste poptávka po mléčných obalech světově nejsilněji ze všech potravinářských obalů. Objem odbytu mléčných obalů dosáhl v roce 2013 světově 465 mld. jednotek. Jen v prostoru Asie-Pacifik se pohybovala hodnota růstu v období 2008-2013 na 7 %. Studie předpovídá pro období 2013-2018 další stoupání s roční hodnotou 6 %. Naproti tomu se očekává v Severní Americe roční hodnotu růstu jen 1 %. Růst poptávky v Asii zvedá program mléko pro školy, jako zdravý nápoj pro děti. Z toho profituje především kategorie nápojových kartonů. Tetra Pak jako největší výrobce se podílí na jeho prosazení. V Asii profitují také jogurty jako obraz zdravých mléčných výrobků, čímž stoupá poptávka po tenkostěnných, tvarově stabilních plastových obalech a HDPE lahvích pro tekuté jogurty.
Poptávka po potravinářských obalech vesměs dále poroste. V roce 2012 dosáhla světově objemu 1,8 bilionů jednotek. Pro rok 2013 očekává Euromonitor nárůst o dalších 62 mld. jednotek. Nejdůležitější obalovou kategorií potravinářských obalů jsou měkké obaly, na které připadalo v roce 2012 45 % z celkového počtu kusů. Dominantními mají zůstat: Euromonitor očekává v období do roku 2017 jejich největší nárůst.
www.packaging-cz.cz |