Realizace rekonstrukce objektu | |
Vývoz a likvidace odpadů | |
Realizace opravy čerpadel | |
Vzdělávání pro členy | |
Dodávka CNC vertikálního obráběcího centra |
09/10/2012 |
V uplynulých 15 letech se PET lahve prosadily i v nápojovém průmyslu. Jejich podíl na francouzském trhu nápojových obalů je 38%, jak oznámil francouzský svaz plastového průmyslu ELIPSO Paříž. Pro srovnání: ve světě je jejich podíl pouze 31 %. Největšími uživateli PET lahví ve Francii jsou firmy plnící minerální a stolní vody. Až 85 % všech obalů tohoto segmentu jsou PET lahve. Limonády a koly mají podíl 34 % a ovocné šťávy 26 %. V roce 2010 zpracovali ve Francii cca 310 000 t PET na lahve, z toho 51 % bylo vráceno k recyklaci. V posledních letech došlo k nárůstu u segmentu ovocné šťávy, patrně kvůli nové uzavírací technologii „ActivSeal“, která zajišťuje čerstvost moku. Další inovace směřují do segmentů víno a mléko. Speciální balení vín do PET lahví se prosazuje v zemích, kde nejsou proti nim kulturní výhrady, jako např. ve Skandinávii a v Asii. Již několik roků je část vína Beaujolais Nouveau dodávaného do Japonska plněno právě do PET lahví. Jejich podíl na tomto exportu činil v roce 2010 celkem 25 % a v roce 2011 dokonce 30 %. PET lahve k balení vín se skládají z více materiálových vrstev, které chrání víno i několik roků před účinky kyslíku, oxidu uhličitého a siřičitého, světla a UV záření. Před několika měsíci se ve Francii objevilo též H-mléko v PET lahvích. Pro balení čerstvého mléka se tyto lahve etablovaly již dávno. Předností lahví pro H-mléko je, že jsou transparentní, ale přitom zajišťují 100% ochranu nápoje před světlem.
www.technickytydenik.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU