Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček | |
Nákup posilovacích strojů | |
Dodávky zásahové obuvi | |
Zajištění dodávek spojovacího a spotřebního materiálu | |
Vrtné nářadí a náhradní díly |
02/12/2013 |
Evropský parlament bude v lednu hlasovat o kompromisu, který tento týden v otázce emisí oxidu uhličitého u nových aut dojednal s litevským předsednictvím unie. Členské země úterní dohodu neformálně potvrdily, její formální schválení ale přijde na pořad dne až po hlasování v europarlamentu.
FOTO: Martin Žemlička, Novinky
Kompromis spočívá v dohodě dosáhnout emisí 95 gramů na kilometr u 95 procent nově vyrobených aut do konce roku 2020. Zbývajících pět procent musí tento limit splnit o rok později. Mezi roky 2020 a 2022 navíc budou moci výrobci pomocí takzvaných superkreditů vyvažovat svou trvající produkci více znečišťujících vozidel stavbou vozů přátelských k ovzduší, například elektromobilů. Limit pro uznání superkreditů byl navíc zvýšen z původních maximálně 2,5 gramu na kilometr na 7,5 gramu na kilometr. Litevské předsednictví muselo o emisích s europarlamentem v říjnu začít urychleně jednat poté, co některé země, především však Německo, zablokovaly původní návrh, předjednaný ještě irským předsednictvím v první polovině roku. V roce 2020 limit 95 gramů/kilometrPodle současných pravidel by měly automobilky působící na evropském trhu v první fázi snížit do roku 2015 emise oxidu uhličitého u nových vozů v průměru na 130 gramů na kilometr. Ve druhé, nyní dojednávané fázi, byl navržen cíl 95 gramů na kilometr do roku 2020. S tím už souhlasily Irsko jako předsednická země EU v první polovině roku i europarlament. Návrh se ale nelíbil Německu, jehož výrobci produkují automobily se silnějšími motory. Praha v otázce podle evropských diplomatů zastávala spolu s některými dalšími zeměmi podobnou pozici jako Berlín. Němci pak počátkem října předložili vlastní návrh. Nabídli pro rok 2020 splnění limitu 95 gramů emisí na kilometr u 80 procent produkce automobilové "flotily" jednoho výrobce. Všechna vyrobená auta měla limit splnit až v roce 2024.
w.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU