Mobilní obytná buňka | |
Kancelářské potřeby | |
Dodávka technických plynů | |
Vybavení DM | |
Fotovoltaická elektrárna |
03/07/2007 |
Chládek stojí litry benzinu Skutečnost, že příjemně vychlazená kabina automobilu není v letních parnech tak úplně zadarmo, většina motoristů tuší. Německý autoklub ADAC však přesně změřil, kolik provoz klimatizace skutečně stojí. reklama JOURNAL, auto & moto Od pouhé jedné desetiny až ke 2,1 litru paliva si na každých sto kilometrů řekne zapnutá klimatizace osobního auta. Zjistil to test německého autoklubu ADAC při porovnávání spotřeby všech tři typů používaných klimatizací. Ty měly za úkol ochladit interiér auta z 28 na příjemných 22 °C. Podle očekávání se ukázalo, že nejvyšší spotřebu mají klimatizace, jejichž výkon není nijak regulován. Pokud jsou zapnuté, stále běží na maximum a požadovanou teplotu v interiéru docilují mísením s teplým vzduchem od motoru. Takové klimatizace se objevují u malých evropských aut a také u většiny asijské produkce. V testu byl tento druh zastoupen Fordem Fiestou a Mazdou 6. Spotřeba malého fordu s benzinovou čtrnáctistovkou pod kapotou se při zapnuté klimatizaci zvýšila ze všech testovaných aut nejvíce. Přes dva litry při jízdě po městě a 0,7 litru na sto kilometrů mimo město znamená oproti stavu bez zapnuté klimatizace nárůst spotřeby v průměru o 19,9 procenta. Dvoulitrová mazda si za stejnou službu řekla o 1,5, respektive 0,4 litru benzinu navíc. Celkem pak u mazdy narostla spotřeba o 10,2 procenta. Druhý typ testované klimatizace reguluje svůj výkon variabilním objemem kompresoru, kdy dochází ke změně tlaku v oběhu chladicího média. I u tohoto systému je však požadovaná teplota dosahována mísením s teplým vzduchem. Jediný zástupce v testu, Opel Vectra s motorem o objemu 2,2 litru, si za vychlazenou kabinu řekl ve městě o 2,1 a mimo město o půl litru benzinu navíc. Zapnuté chlazení zvýšilo spotřebu vectry v průměru o 16,4 procenta. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU