banner
5 nejnovějších poptávek
Smaltované bezpečnostní tabulky
Nákup majetku - zabezpečení BOZP
Pořízení nového probírkového harvestoru
Pořízení užitkového vozidla
Pořízení užitkového vozidla
5 nejnovějších nabídek
Stavebnictví
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 42S
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Zajistíme úklid sněhu z komunikací
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS

ČEZ otevřel první ultrarychlou dobíjecí stanici v Česku

21/09/2012

 

Čeští majitelé elektromobilů mají další možnost, jak dobíjet svá vozidla. Ode dneška je v provozu první ultrarychlá dobíjecí stanice ČEZ, která stojí před centrálou společnosti v Duhové ulici v Praze. Téměř sto procent kapacity akumulátoru elektromobilu dokáže dobít za 20 minut. To je až šestkrát rychleji než u stanice pro normální dobíjení. Ultrarychlá dobíjecí stanice znamená významný pokrok v oblasti elektromobility. Z elektromobilu se díky ní stává vhodný dopravní prostředek i na delší vzdálenosti. Zatímco doposud budované stanice dobijí elektromobil do plna za 1,5-2 hodiny, tedy například než řidič nakoupí, či absolvuje schůzku, tak tato zvládne dobít elektromobil a pauzu vhodnou na kávu či rychlé občerstvení během cesty. Pro představu – kdyby to bylo možné, tak baterii v oblíbeném iPadu by zvládla stanice dobít asi za 4,5 vteřiny, mobilní telefon pak pod jednu vteřinu.

„Jako lokalitu jsme vybrali záměrně místo před centrálou ČEZ, kde se koncentruje velké množství elektromobilů. Chceme si co nejdříve vyzkoušet, jak dobíjecí stanice funguje v reálném prostředí, zajímají nás data o dobíjecích cyklech elektromobilů a především budeme zkoumat vliv této stanice na distribuční sít. Jedná se totiž o zcela jiný typ stanice, než jaké jsme dosud postavili,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie společnosti ČEZ. V porovnání s dobíjecí stanicí pro normální dobíjení, je výkon ultrarychlé stanice dvojnásobný. Tomu odpovídá také její příkon a hmotnost, která se blíží jedné tuně. Technologie dobíjecí stanice je odlišná od těch stávajících. To jsou parametry, které zpřísňují kritéria její výstavby.

„Vyžaduje si to podrobné testování, na základě kterého se bude odvíjet výstavba dalších stanic tohoto typu. Konkrétní lokality pro jejich výstavbu již připravujeme,“ dodává Tomáš Chmelík. Koncept ultrarychlé dobíjecí stanice nenahrazuje stávající dobíjecí stanice s tzv. normálním dobíjením. Každý typ funguje zcela odlišně a liší se i jeho využití.

 

 

stanice_304

 

www.technickytydenik.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU