Poptáváme kooperanta pro výrobu | |
Oprava studentských pokojů vč. výměny nábytku | |
Výměna koberců | |
Výstavba požární zbrojnice | |
Rekonstrukce prostoru dvorany |
16/07/2013 |
Největší světová ocelářská a těžební společnost ArcelorMittal představila na konci června vysokopevnostní ultralehkou ocel určenou pro výrobu automobilových dveří. Díky ní bude možné snížit hmotnost dveří vzhledem k současnému standardu až o 34 %. I při takto významné redukci hmotnosti přitom zůstanou zachovány bezpečnostní a konstrukční parametry požadované automobilkami. Výrobci automobilů jsou nuceni snižovat hmotnost svých vozidel, aby splnili budoucí emisní normy Evropské unie pro výfukové plyny. V EU vstoupí v platnost nové předpisy Euro 6 v roce 2014 a obdobné emisní normy začnou platit od roku 2021 i v USA. „Vzhledem ke zvažovanému zavedení ještě přísnějších pravidel v následujícím období do roku 2025 v Evropě i USA se nyní přezkoumává každá část vozidla, abychom zjistili, kde je možné snížit jeho hmotnost. Redukcí hmotnosti vozidla o zhruba 12 kg se sníží emise CO2 o jeden gram na ujetý kilometr," říká Brian Aranha, viceprezident divize Automotive Worldwide skupiny ArcelorMittal. Divize Automotive Worldwide začala již v roce 2010 pracovat na projektu S-in-Motion, díky kterému ArcelorMittal dokázal snížit hmotnost karosérie a řady součástí vozidla, jako jsou například dveře. Mezi další výhody této oceli patří nižší výrobní náklady a také nižší spotřeba paliva při provozu automobilu. „Automobilový průmysl je jednou z oblastí našeho franšízového podnikání a se všemi velkými prvotními výrobci (OEM) jednáme o použití nových řešení při konstrukci budoucích aut," dodává Brian Aranha. ArcelorMittal je schopen již dnes snížit hmotnost dveří vozidel nižší střední třídy z běžných 18,3 kg na pouhých 13,3 kg, a to při splnění konstrukčních a bezpečnostních požadavků. Dosahuje toho použitím ultravysokopevnostních ocelí (UHSS), které jsou známy pod označením MS 1500 a Usibor, pro konstrukční části, a dvoufázových ocelí, jako je FF280DP, pro vnější panely. Tyto oceli jsou součástí nabízeného sortimentu a při výrobě vozidel se již používají. Nově vyvíjené oceli, které sníží hmotnost dveří až o 34 %, se objeví na trhu do roku 2017. Při jejich výrobě se k redukci hmotnosti budou používat laserově svařované přístřihy. Celková hmotnost dveří pak bude přibližně 12 kg.
www.technickytydenik.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU