Světlé palety CP3 | |
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie | |
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie | |
EPS a rekonstrukce LDZ | |
Energeticky úsporná opatření – TDS |
06/02/2007 |
Vozový park je mladší, než uvádí oficiální statistiky. Ze statistik, jež si ŘSD nechalo vypracovat s využitím databází Centrálního registru vozidel je zřejmé, že postupující obměna vozového parku na našich silnicích a ve městech má setrvalý trend a pomalu se přibližuje běžným evropským standardům. Dosud se tvrdilo, že na českých silnicích jezdí velmi staré vozy a jejich podíl je nezanedbatelný. "Podle našich průzkumů ale více než 40 % vozů, které na silnicích u nás lze potkat jsou mladší 5 let," řekl Jan Hoření, mluvčí ŘSD. "Dokonce 8,2 % vozů mělo rok výroby uveden jako 2005. Přitom studie pracuje s údaji pořízenými v roce 2005. Vozidla starší 20 let jsou zastoupeny pouze 2,7 %. Rozdíl mezi Českem a starými státy EU není ve skutečnosti tak propastný jak bylo zatím prezentováno. Zajímavý je u nás ale citelný rozdíl mezi venkovem a městy, zvláště pak Prahou a vozidly sledovanými na dálnicích a rychlostních silnicích proti nižším třídám komunikací," dodal Hoření. Podobně jako v jiných evropských zemích i zde má osobní auto staré rok asi dvojnásobný proběh oproti vozům starým deset let. Výzkum také potvrdil prvenství tradiční české značky osobních vozů Škoda na českých silnicích - nejenže Škoda Octavia, Škoda Fabia, Škoda Felicia a Škoda 135 obsadily první čtyři místa, ale celkový podíl značky Škoda na českých silnicích je více než 42 %. Druhé místo obsadila značka Ford, dále Volkswagen, Opel a Renault. V nákladních vozech je nejčastějším vozem stále Avia, následována Mercedesem a Renaultem. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU