19/09/2013 |
Vytvořit užitkovou elektrickou verzi z malého Volkswagenu up! (firma píše název s vykřičníkem) je logickým krokem. Vezmete standardní verzi, vyndáte zadní sedačky a na místo konvenčního motoru umístíte elektromotor. Zatím nejde o finální verzi, se sériovým modelem se ale počítá. Malý elektromobil s rozměry 3540 x 1645 x 1477 mm je poháněn elektromotorem s nejvyšším výkonem 60 kW a maximálním točivým momentem 210 Nm, dostupným od nulových otáček. E-load up! zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,4 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 130 km/h. Což je na rozvážení po městě či v příměstském provozu více než dostatečné. Zavazadlový prostor má díky absenci zadních sedaček dostatečnou velikost 1400 litrů, přičemž do auta můžete včetně hmotnosti řidiče naložit 306 kilogramů zátěže. Mimochodem, elektrická verze popisovaného automobilu váží 1164 kg. Dojezd až 160 kmLithium-iontový akumulátor integrovaný do podlahy má kapacitu 18,7 kWh. Minidodávka má v kombinovaném cyklu EU dojezd až 160 kilometrů, v praxi ale záleží na konkrétních dopravních a povětrnostních podmínkách. Volkswagen udává, že 80 procent kapacity akumulátoru se dobije za 30 minut. Volkswagen e-load-up! FOTO: VW Představená verze je pouhých konceptem, německá automobilka se ale nechala slyšet, že představí sériovou verzi. V nabídce budou navíc všechny spalovací motory, které se nabízejí pro osobní verzi. Volkswagen up! se v mírně modifikované verzi vyrábí také pod značkou Škoda (Citigo). Technicky tak není problém, aby i mladoboleslavská automobilka měla tento nejmenší model ve verzi, která k pohybu využívá elektřinu.
Volkswagen up! FOTO: VW
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU