banner
5 nejnovějších nabídek
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 55S
Brusky hrotové - BU 16, výrobce TOS
Použité oktabíny k prodeji
Svařovací invertor pro svařování metodou MMA a TIG.
Opravy nástrojů

Vědci z VUT Brno na titulní stránce prestižního vědeckého...

24/08/2011

Vědci z VUT Brno na titulní stránce prestižního vědeckého časopisu Nature Výsledky práce vědců z VUT se dnes ocitly na titulní stránce prestižního vědeckého časopisu Nature. Uveřejněná fotografie vznikla složitým matematickým zpracováním několika desítek obrazů pořízených během úplného zatmění Slunce 1. 8. 2008 v Mongolsku. Je v současnosti ve světě nejdokonalejším existujícím obrazem sluneční koróny ve viditelné části spektra.Tým pod vedením prof. Miloslava Druckmüllera z Ústavu matematiky Fakulty strojního inženýrství v posledních letech zásadním způsobem zdokonalil matematické metody analýzy obrazů sluneční koróny. Nové metody umožňují studium sluneční koróny - horké plazmatické obálky Slunce s teplotou převyšující jeden milión kelvinů - na kvalitativně zcela nové úrovni. Na obrazech je možné studovat velmi složité struktury plazmatu modelované silným magnetickým polem Slunce. Analýzou záření různých iontů železa lze pak získat velmi přesné informace o teplotě. Složité děje, které probíhají ve sluneční koróně mají velký vliv na naši Zemi, a proto jejich studiu je v poslední době věnována velká pozornost.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek