
Intenzifikace ČOV | ![]() |
Energeticky úsporná opatření | ![]() |
Cyklostezka | ![]() |
Novostavba mateřské školky | ![]() |
Chodníky | ![]() |
04/10/2013 |
Automobilová divize společnosti TRW podle britského tisku pracuje na vnějším airbagu, který by chránil posádku uvnitř automobilu. Cílem je zejména zmírnění následků při bočních nárazech.
Airbag vyvíjený TRW. FOTO: Profimedia.cz
Aibagy jsou v dnešních automobilech samozřejmostí, v těch současných jich obvykle najdete alespoň šest. Kromě klasických řešení se objevují i nafukovací vaky umístěné přímo v zadních bezpečnostních pásech (Ford), airbagy mezi cestujícími vzadu (Toyota), případně airbagy na kapotě pro zmírnění následků při sražení chodců (Volvo). TRW nyní vyvíjí vzduchové vaky, které by se nafukovaly z boku vozidla. Cílem je lépe chránit posádku při bočních nárazech. Airbag by se musel nafouknout těsně před srážkou, což je rozdíl proti současným airbagům – ty se vystřelí v momentě srážky. Z důvodů enormní náročnosti při vývoji se předpokládá, že boční vnější airbagy se do automobilů dostanou až za několik let. TRW nyní testuje boční airbagy s objemem cca 200 litrů, které jsou dlouhé 2 metry, na výšku měří 70 centimetrů a mají tloušťku 15–20 centimetrů. K nafouknutí se používají dvě patrony.
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU
Poptávky a nabídky Industry-EU