Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček | |
Nákup posilovacích strojů | |
Dodávky zásahové obuvi | |
Zajištění dodávek spojovacího a spotřebního materiálu | |
Vrtné nářadí a náhradní díly |
14/09/2011 |
Britská společnost Cella Energy oznámila objev průlomové technologie na výrobu syntetického paliva. Ta by mohla snížit cenu benzin až k 1,50 dolaru za galon, tedy v přepočtu asi 8 Kč za litr benzínu. Nehledě na velmi příjemnou cenu má být dalším velkým pozitivem i snížená produkce škodlivých emisí oxidu uhličitého při spalování, neboť základ této syntetiky má tvořit vodík. Tato odvážná tvrzení pronesl generální ředitel společnosti Cella Energy Stephen Völler. Podle jeho slov byla technologie vyvíjena v průběhu čtyř let v přísně tajném programu na prestižní Rutherford Appleton Laboratory nedaleko Oxfordu. Vývojový tým pod vedením profesora Bennigtona také spolupracoval s vědci z University College London a z Oxfordské univerzity. Ratan Tata financuje výzkumný projekt pro získávání vodíku z vody Stephen Völler naznačil, že nová technologie využívá vysokou energii materiálů, kterou zapouzdří pomocí nanostrukturální techniky nazvané koaxiální elektrosprejování. „Vyvinuli jsme jakési vodíkové mikro-korálky, které se pohybují podobně jako tekutina a mohou být použity v současných spalovacích motorech bez jakýchkoli úprav,“ řekl Völler. Aby bylo možné udržet vodík v kapalné podobě je nutné ho skladovat za velmi nízkých teplot -253 °C a to je řešení technicky obtížné a drahé. Vodíkové mikro-korálky jsou také formou kapalného vodíku, avšak uloženého za běžných teplot, z čehož plyne výrazné snížení nákladů. Profesor Bennington, hlavní vědecký šéf v Cella Energy řekl: "Naše technologie je založena na materiálech nazývaných komplexní hydridy, které obsahují vodík. Při zapouzdření prostřednictvím našeho unikátního patentovaného procesu, je jeho použití bezpečnější než používaní benzínu." Existují dva způsoby, jak by mohl být tento materiál využíván. Mohl by pomoci vyřešit bezpečné skladování vodíku např. v palivových článcích nebo může být využit jako přísada paliv jakými jsou benzín nebo nafta pro snížení emisí a ceny. Všichni teď budeme s napětím sledovat, zdali se tato technologie stane významným milníkem v procesech využívajících vodík a zaslouží si tak přízvisko „revoluční“.
|
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU