Mobilní obytná buňka | |
Kancelářské potřeby | |
Dodávka technických plynů | |
Vybavení DM | |
Fotovoltaická elektrárna |
02/07/2007 |
Řidiči se přestali bát, silniční zákon nefunguje. Když loni v červenci, hned v prvních dnech účinnosti nového silničního zákona s bodovým systémem, začaly přicházet zprávy, že na silnicích umírá o třetinu méně lidí než za stejné období roku 2005, téměř nikoho to nezajímalo. Naopak, politici vykřikovali, že jde o nepřiměřeně přísný zákon a vláda si už po několika týdnech jeho platnosti zpracovala analýzu, co vše se na něm dá změnit. Řidiči se mezitím zákona přestali bát - podle průzkumů i proto, že věřili, že politici přísnost normy zjemní. Po roce platnosti zákona, který měl především snížit počet nehod a mrtvých, se místo toho dá říct, že jeho přínos je sporný. Za celý rok platnosti zákona sice ubylo 102 mrtvých, ale za tímto číslem stojí hlavně velký pokles smrtelných nehod v prvních měsících platnosti zákona. To se pak v lednu obrátilo. Za letošní půlrok tak zemřelo o 47 lidí více než za stejné období loňského roku. Tento vývoj ohrožuje i slib Česka Evropské unii snížit do roku 2010 počet mrtvých na silnicích oproti roku 2001 na polovinu. Ke splnění závazku je potřeba každým rokem snížit počet mrtvých na českých silnicích o 65. Policisté nepříznivý vývoj svádějí na teplou zimu, kdy se jezdilo rychleji. Jenže trend pokračoval i na jaře. Při bližším pohledu je navíc vidět, že za zhoršením stojí hlavně Jihomoravský kraj. "Sice děláme rozbory nehod, ale převládající příčina takového počtu nehod nám není známá," říká jihomoravská policejní mluvčí Jana Šípková. Policisté podle ní ale zpřísnili kontroly řidičů - při každé kontrole tu musí řidič dýchnout, zda před jízdou nepil. Obecně se přitom dá říct, že počet nehod, za kterými stojí alkohol, za rok klesl. Přestože zákon zpřísnil podmínky tak, že dětské sedačky jsou povinné, tři z pěti mrtvých dětí sedačku neměly. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU