banner
5 nejnovějších poptávek
Mobilní obytná buňka
Kancelářské potřeby
Dodávka technických plynů
Vybavení DM
Fotovoltaická elektrárna
5 nejnovějších nabídek
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Služba recyklace plastů
Vozy k demontáží
Výroba z nerez oceli
Trubky nerezové bezešvé přesné

Průměrná cena letenek u ČSA se zvedla Šéf ČSA oprášil...

21/02/2007

Průměrná cena letenek u ČSA se zvedla Šéf ČSA oprášil spor o poplatky za letadla. Praha, 15. 2. 2007 Dopravce pošle stroj do Indie Šéf Českých aerolinií Radomír Lašák má velkou šanci, že už v letošním roce uspoří desítky milionů korun za přibližovací poplatky. ČSA totiž znovu přišly s požadavkem, aby tyto platby byly nižší. A je pravděpodobné, že uspějí. Firma Řízení letového provozu si nyní za navigaci nad letištěm účtuje za jednu tunu letadla 195 korun. Je to jeden z nejvyšších poplatků v Evropě. Lašák na jeho výši upozornil ministerstvo dopravy. To v těchto dnech jedná s Řízením letového provozu o jejich úpravě. "K určitému snížení pravděpodobně dojde. O jejich výši rozhodne mimořádná dozorčí rada Řízení letového provozu v nejbližších dnech," říká Karel Hanzelka, mluvčí ministerstva. O cenu navigace se vedení ČSA pře s letovým provozem víc než dva roky. Dosud však neúspěšně. "Nevidím důvod, proč by měly být přibližovací poplatky v Česku jedny z nejvyšších v Evropě," řekl HN Lašák. Například ve Vídni se platí 97 korun, v Londýně na letišti Heathrow 59 korun a ve Varšavě dokonce jen 39 korun. Podle informací z Řízení letového provozu by se mělo platit méně již před zahájením hlavní letní sezony. Přibližovací poplatky budou pak levnější pro všechny aerolinie, které v Česku přistávají. Firma tvrdí, že ceny neupravuje kvůli tlaku ČSA. "Od ledna 2008 začnou pro výpočet poplatků platit jednotná unijní pravidla. My je jen zavedeme o něco dříve," říká Richard Klíma, mluvčí ŘLP. Pokud by se poplatky snížily na polovinu, ušetřil by národní dopravce asi dvě stě milionů korun. V ceně letenky se nižší přibližovací poplatky ale nepromítnou. Řízení letového provozu však o své příjmy nepřijde. Na jednu stranu se sice zlevní poplatky za navigaci nad letištěm, na druhou se zvýší za přelet. Jejich růst by se však hospodaření ČSA tak výrazně nedotkl. Řízení letového provozu je dlouhodobě ziskovou firmou. Na druhou stranu ČSA čelí hospodářské ztrátě. I když snížení přibližovacích poplatků ušetří ČSA další miliony korun, analytici upozorňují, že dopravce musí zvednout především výnosy. Otazník proto stále visí nad ztrátovou dálkovou flotilou. O jejím osudu by mělo být rozhodnuto v létě.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU