Systém LPG s centrálním směšovačem - karburátor - vacuum system Starší vozidla vybavené karburátorem si vystačí s jednoduchým systémem s centrálním směšovačem, jehož hlavní výhodou je nízká cena, snadná instalace a nenáročná údržba. Systém je ovládán podtlakovou hadičkou zapojenou na jedné straně do sacího potrubí a na straně druhé do reduktoru tlaku. Přepínání je manuální a má obvykle tři polohy umožňující jízdu pouze na benzín, pouze na plyn a střední poloha slouží pro vyjetí benzínu z karburátoru. Seřizování spočívá v nastavení maximálních emisních hodnot na emisním přístroji (paltestu). U tohoto typu zařízení bývá obvykle o cca 10% vyšší spotřeba lpg oproti benzínu než je tomu u systému řízeného lambda sondou. Cenově nejdostupnější systém.
Systém LPG s centrálním směšovačem řízeným lambda sondou - electronic system Používá se pro vozidla s řízeným karburátorem, jednobodovým či vícebodovým vstřikováním. Pracuje na obdobném principu jako systém pro klasické karburátorové vozidla, jen s rozdílem, že dávkování paliva je řízeno lambda sondou, čímž je dosaženo lepších hodnot výkonu i spotřeby než u jednoduššího systému s centrálním směšovačem, přičemž navíc splňuje přísnější emisní normy. V současné době se tyto systémy používány jen zřídka neboť jsou nahrazovány modernějšími systémy, například sekvenčním vstřikováním.
Systém LPG kontinuální vstřikování Pro vozidla s vícebodovým vstřikováním se používá systém vstřikování plynu, který pracuje na obdobném principu jako systém vstřikování benzínu. Přísun paliva je zajišťován pro každý válec zvlášť a je řízen lambda sondou, čímž je dosaženo lepších hodnot výkonu i spotřeby než u jednoduššího systému s centrálním směšovačem, přičemž navíc odpadla možnost vzniku zpětného šlehnutí. Tito výrobci se zabývali výrobou tohoto druhu systému: LOVATO systém FAST, TARTARINI systém ETAGAS, LANDI RENZO systém IGS, AGSystem systém DGI, BRC systém JUST HEAWY NEW a LOVTEC systém MAGIC. V současné době jsou tyto systémy používány jen vyjímečně.
Systém LPG sekvenční vstřikování - SGI system Systém sekvenčního vstřikování plynu se liší od ostatních tím, že dávkuje palivo pro každý válec zvlášť. Dávkování řídí benzínová řídící jednotka, která předává řídící jednotce LPG údaje o délce vstřiku paliva. Na rozdíl od předchozího systému kontinuálního vstřikování LPG, nepotřebuje tento systém lambda sondu. Tento, v současné době nejpoužívanější LPG systém splňuje přísné emisní normy EURO IV. Při použití tohoto systému se spotřeba i výkon motoru při provozu na LPG, blíží provozu na benzín. Výhodou je i příznivá cenová relace, za kterou se dá tento systém pořídit.
Systém LPG sekvenční vstřikování pro motory FSI, TSI, TFSI, GDI, DISi aj. - DI system Systém sekvenčního vstřikování plynu pro motory s přímým vstřikováním benzínu opět dávkuje palivo pro každý válec zvlášť. Dávkování řídí benzínová řídící jednotka, která předává řídící jednotce LPG údaje o délce vstřiku paliva. Na rozdíl od předchozího systému sekvenčního vstřikování LPG zde dochází k částečné spotřebě benzínu, z důvodu chlazení benzínových vstřikovačů, které jsou umístěny ve spalovacím prostoru. Tento nejnovější LPG systém splňuje přísné emisní normy EURO V.
Systém vstřikování kapalného lpg - Lpi system Systém vstřikování kapalného plynu je odlišné od předchozích variant tím, že je vysokým tlakem dávkováno tekuté palivo pro každý válec zvlášť a není potřeba tento systém vyhřívat vodou z motoru. Dávkování paliva opět řídí benzínová řídící jednotka, která předává řídící jednotce LPG údaje o množství vstřikovaného paliva. Systém vyrábí holandská firma VIALLE a italská firma ICOM. Tyto systémy jsou citlivé na kvalitu paliva a jsou cenově výše než sekvenční vstřikování plynného LPG.
MERLIN-PLUS spol. s r.o.
Polní 585 Hrušky 691 56 Česká republika
Tel.: |
+420 519 324 329 |
Mob.: |
+420 736 480 880 |
Fax: |
+420 519 321 574 |
E-mail: |
|
Internet: |
|
|