Podle NICB (National Insurance Crime Bureau) roste v Severní Americe počet krádeží silničních a stavebních strojů a jejich zařízení. S tím, jak jsou tyto stroje vybavovány stále dokonalejší technikou, rostou požadavky jejich vlastníků na zabezpečení strojů odstavených na pracovišti před krádežemi a vandalismem.
Nejnovější verze elektronických otočných závor pro venkovní použití R4-EM Outdoor odolávají prachu, vlhkosti, extrémním teplotám a dalším nepříznivým vlivům prostředí, které by mohly mechanismus závory poškodit.
Těžké silniční a stavební stroje jsou vybavovány moderními konstrukčními prvky a zařízeními, které rozšiřují nabídku funkcí, přispívají k delší životnosti a zvyšují produktivitu práce s těmito stroji, ale současně jsou jejich drahé komponenty vysoce vyhledávaným cílem zlodějů. Protože tyto stroje jsou mimo pracovní dobu většinou odstaveny přímo na pracovišti, je jejich zabezpečení náročným úkolem. Vlastníci těchto strojů často při zabezpečení svého strojního parku spoléhají na tradiční uzamykatelné závory.
Rostoucí počet incidentů přiměl konstruktéry silničních a stavebních strojů, aby hledali nové metody zabezpečení, které by ochránily stroje před krádežemi a vandalismem. Výsledkem je rostoucí poptávka po inteligentních elektronických zámcích a systémech pro řízení přístupu – nejen jako prevence před zloději, ale také pro ochranu nástrojů, drahých komponent i samotných pracovníků obsluhy strojů.
Současné systémy zabezpečení Konstruktéři a výrobci silničních a stavebních strojů se dlouho spoléhali na zabezpečení strojů tradičními mechanickými zámky. Protože klíče se často kopírovaly a kopie byly vlastněny mnoha uživateli, bylo obtížné udržovat přehled o tom, kdo má ke stroji přístup a kdy s ním pracoval. Například v případě, že společnost ukončila spolupráci s firmou, jejíž zaměstnanci vlastnili klíče od strojů a nevrátili je, bylo nutné vyměnit zámky na všech strojích. To s sebou neslo nemalé náklady – zvláště tehdy, jestliže se podobná situace opakovala častěji.
Pro to, aby se vlastníci strojů s tímto problémem snáze vypořádali, vybavovali stroje visacími zámky, které zabezpečovaly přístup do řídicí kabiny a do beden s nářadím. Naneštěstí i tato dodatečná vrstva zabezpečení s sebou nese další náklady.
I přes všechna opatření byla podle zprávy vydané NER (National Equipment Registry) celková hodnota odcizených silničních a stavebních strojů nebo jejich vybavení v roce 2011 mezi 300 milióny a jednou miliardou amerických dolarů. Vlastníci strojů proto hledají lepší způsoby zabezpečení a jejich výrobci se snaží inspirovat v jiných průmyslových odvětvích.
Více informací najdete zde |