Výmalba interiérů | |
Odstranění objektu | |
Paletové regály | |
Protipožární automatické dveře | |
Pořízení nábytku |
10/08/2010 |
Průzkum spotřebitelského trhu, který si objednal výbor asociace FINAT u AWA Alexander Watson Associates, se zabýval etiketami a dekorováním výrobků v Evropě s obzvláštním důrazem na samolepicí etikety, charakteristiku nabídky a trendy poptávky. Podle něj byl nápojářský průmysl v roce 2008 třetím největším odběratelem samolepicích etiket, s 10 % všech použitých samolepek se zařadil za potraviny a maloobchod, když se na lahvárenských linkách spotřebovalo celkem 430 mil. m2 samolepicích materiálů. V letech 2005–2008 byl segment nápojů pro samolepky nejrychleji rostoucím odbytištěm – a to především díky prémiovým a exportním pivům. Ochucené alkoholické nápoje zažily za tu dobu dvouciferný růst, ale zdá se, že rozšíření etiket zde už dosáhlo vrcholu. Samolepicí etikety ovládly také prémiové lahvované minerální vody, i když zde se růst zpomalil, protože spotřebitelé hledí víc na svůj rozpočet a vlády a agentury po celém světě začaly zpochybňovat ekologickou hodnotu balené vody. Vzrušující příležitosti k růstu spočívají mezi hodnotnějšími destiláty (whisky, vodka atd.). Zde nacházejí potenciální uplatnění i sekundární obaly a prvky, které slouží jako důkaz pravosti a neporušenosti obalu. Do samolepek lze snadno vestavět hologramy, bezpečnostní prvky a jiná opatření proti zlodějům. Na technické problémy, např. co se týká odstranění etiket z vratných lahví, už společně reagují velcí výrobci a zpracovatelé etiket po celém světě. Pivovary také tradičně silně investovaly do vybavení na aplikaci etiket pomocí lepidla – hlavně pod vlivem nízkých nákladů a srovnatelně vyšší rychlosti. Jak stávající vybavení stárne, lahvárny přecházejí na mnohem modernější modulární rotační stroje – tedy vč. modulů na samolepicí etikety. Proto křivka objemů v krátkodobé předpovědi zůstává plochá a skromný růst se samolepkám předpovídá až ve střednědobém termínu. R. 2008 samolepky tvořily 33 % celkové světové produkce etiket; v Evropě to bylo 45 % (5300 mil. m2), za nimi se umístily lepené etikety 41 %, smršťovací návleky 7 % a in-mold etikety 3 %. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU