banner
5 nejnovějších poptávek
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček
Nákup posilovacích strojů
Dodávky zásahové obuvi
5 nejnovějších nabídek
Barevné koncentráty 25 t
Prodám:Plnivo - filler masterbatch 24 T
Prodám:Absorbér vlhkosti (Desiccant) 24 t
Nabídka filamentů pro 3D tiskárny - www.tiskve3d.cz
Filament PLA od 299,-

Nákupem auta placení teprve začíná. Spočítejte si, kolik vás bude stát

29/02/2012

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně spočítat. Bylo by hloupé schrastit peníze na honosné auto snů a v zimě nejezdit, protože nezbude na zimáky.

Při výběru auta je třeba myslet i na to, kolik vás bude stát jeho servis. A povinné ručení a dálniční známka nejsou to jediné, na co si připravit peníze. Kolik bude stát pojistka zjistíte dotazem na pojišťovně také velmi snadno. Vypátrat další věci, za které se peníze rozkutálí, je už složitější.

Ve firmách, které mají flotily aut, se velmi pečlivě sledují celkové náklady provozu vozidla, v hantýrce správců autoparků o nich uslyšíte jako o TCO (total cost of ownership, nebo také total cost of operation). "V případě firemních flotil se snažíme dopátrat celkových nákladů spojených s údržbou vozidel," popisuje Jan Tejnor z Arval CZ, jedné největších leasingovek na českém trhu specializovaných na firemní autoparky.

"První snahy dopočítat se celkových nákladů většinou vedly k aritmetickým součtům položek na nákladových účtech k jednotlivým vozidlům. Sčítaly se tak odpisy vozidel, náklady na mandatorní poplatky, pojištění, servis a tak dále," popisuje. Pak firmy začaly připočítávat náklady administrativy, cenu práce při údržbě autoparku a začaly uvažovat o ceně vozidla jako uchovateli hodnoty. "U těch nejznalejších a nejsofistikovanějších poradenských firem jsou již schopni uvážit časovou hodnotu vynaložených prostředků vzhledem k financování firmy a jejím ekonomickým výsledkům, připojit pohled technicko-provozní, tedy dostupnost servisní sítě, spolehlivosti a cenu zajištění mobility," popisuje Jan Tejnor.

"Čím má firma víc zkušeností a ekonomického povědomí, tím víc se orientuje dle TCO. Povědomí většinou, ale ne vždy, roste s velikostí firmy. Řada firem se dodnes orientuje podle pořizovacích cen," dodává Jan Tejnor. Placení s nákupem auta totiž teprve začíná.

Tejnor vysvětluje, že je třeba se soustředit na skutečné hybatele nákladů jako je zůstatková hodnota nebo u firem administrativní náklady. Pokud potřebujete auto k práci, soustřeďte se také například na dostupnost servisu a dalších služeb.

Spotřeba a výběr motoru

Velmi obecně se udává, že u firemních aut 30–50 procent všeho placení kolem auta představují náklady na palivo a 30–50 procent ztráta při následném prodeji vozidla.

Na spotřebu se Češi zaměřují velmi silně. Souvisí a ní i volba motoru. Obecně lze říci, že nafťák se vyplatí těm, kdo najezdí ročně alespoň patnáct dvacet tisíc kilometrů. Opravdu přemýšlejte a nenechte se přesvědčit prodejcem k nákupu dieselu za cenu benziňáku. Nižší spotřeba je lákavá, ale o nafťák musíte mnohem důsledněji pečovat. Náklady na servis pak mohou úsporu vymazat.

U nafťáku si musíte hlídat kvalitu paliva, které tankujete. Občas v zimě nenastartujete, bojíte se o drahé vstřikovače a palivové čerpadlo a úpíte, když manželka necitlivě zachází se spojkou (spojka s dvouhmotovým setrvačníkem tlumícím nepravidelný chod nafťáku vyjde v druhovýrobě na octavii na patnáct dvacet tisíc a servisy je mění jak na běžícím pásu).

 

Více informaci k článku najdete zde

 

www.idnes.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU