banner
5 nejnovějších poptávek
Mobilní obytná buňka
Kancelářské potřeby
Dodávka technických plynů
Vybavení DM
Fotovoltaická elektrárna
5 nejnovějších nabídek
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Služba recyklace plastů
Vozy k demontáží
Výroba z nerez oceli
Trubky nerezové bezešvé přesné

Na regionální letiště míří miliardy od investorů. Česká...

27/06/2007

Na regionální letiště míří miliardy od investorů. Česká letiště hodlají růst. A investoři jsou ochotni do nich vložit miliardy. Za čas by se tak už nemuselo mluvit jen o pražské Ruzyni, ale i dalších místech pro přistání - Pardubicích, Karlových Varech a Českých Budějovicích. Zatímco Brno a Ostrava už nové terminály pro odbavení cestujících mají, další kraje je chystají nebo začínají stavět. "Nová odletová hala vyšla na 320 milionů korun a počítá se s dalším rozvojem. Například s výstavbou železničního připojení za asi půl miliardy," říká Michaela Kubešová z letiště Ostrava Mošnov, kterým by letos mělo projít na 300 tisíc lidí. V Karlových Varech, kde největší klientelu tvoří Rusové na přímých linkách do své vlasti, se začalo s rekonstrukcí současné odbavovací budovy tak, aby vyhovovala evropských standardům podle Schengenské dohody. Na papíře už ovšem karlovarští mají i nový terminál, který má začít sloužit cestujících v roce 2009. O novou podobu svého letiště má v nejbližší době rozhodnout i pardubický kraj, kde původně vojenské letiště už podmínkám Schengenské dohody o volném pohybu lidí vyhovuje. Vybudovat letiště tam chtějí hned dvě společnosti. Britská firma John Laing by ráda rozvoj pardubického letiště postavila na nízkonákladových dopravcích. Její konkurent Pardubice Airport City zase počítá hlavně s tím, že by do města přilákal více "charterových" letadel, se kterými létají lidé na dovolenou. Kromě toho chce vybodovat u letiště i kulturní a obchodní centrum a sází i na nákladní dopravu. Do letiště hodlá investovat až pět miliard korun. S vybudováním letiště počítá i česko-slovenská společnost Penta ve Vodochodech. "Chceme se zaměřit na nízkonákladové a charterové přepravce. Pro ně je dnes Ruzyně drahá a nemůže nabídnout dostatek atraktivních časů," říká Jana Studničková z Penty, která ve Vodochodech počítá s investicí v řádech miliard.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU