banner
5 nejnovějších poptávek
Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček
Nákup posilovacích strojů
Dodávky zásahové obuvi
Zajištění dodávek spojovacího a spotřebního materiálu
Vrtné nářadí a náhradní díly
5 nejnovějších nabídek
Filament PLA od 299,-
Soustruh S50 CNC (ZPS Zlín) GO mechanické části ukončena 9/22
VOLNÁ KAPACITA! Drcení plastových výlisků
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Použité oktabíny k prodeji

Moderní benzínové motory dostanou filtry. Bez nich ohrožují totiž více zdraví.

18/12/2013

Studie společnosti TÜV Nord upozorňuje na fakt, že moderní benzinové motory vypouští až 1000krát více pevných částic než jejich předchůdci. V současné podobě nevyhoví přísnějším emisním limitům platným od roku 2017.

Dříve obecně uznávaný fakt, že dieselové motory jsou úspornější, v poslední době úspěšně narušují moderní zážehové agregáty s přímým vstřikováním. Jako příklad může posloužit motor 1.4 TSI v nové Škodě Octavia nebo VW Golf nebo jeho menší verze 1.2 TSI. Jak ale prokazuje studie provedená společností TÜV Nord, tato úspora není zadarmo.

Moderní benzinové motory ve srovnání se svými předchůdci vypouštějí až tisícinásobně větší množství pevných částic, a to včetně těch karcinogenních. V rámci studie se zkoumaly výfukové plyny vozů Ford Focus 1.0 EcoBoost, Hyundai i40 1.6 GDI a Renault Mégane 1.2 TCe. Všechny tři vozy splnily podmínky normy Euro 6 (platí od 2014) i zpřísněné varianty Euro 6b (od 2015), která zavede limit 6x1012 pevných částic na ujetý kilometr. Další stupeň, Euro 6c platná od 2017, tento limit desetinásobně zpřísní (tzn. na 6x1011) a žádný ze zkoumaných vozů by již tuto podmínku bez úprav nesplnil.

Filtr pevných částic: Časovaná bomba v každém turbodieselu?

Autoři také neopomíjejí fakt, že reálný stav může být výrazně horší než laboratorní měření. Automobilky totiž umí nastavit své motory tak, aby dosahovaly lepších výsledků, než co odpovídá praktickému způsobu jejich použití. Týká se to nejen pevných částic, ale i postupů, které snižují naměřené emise oxidů dusíku, CO2 i hlučnost motoru.

Studie však nepoukazuje ani tak na samotné normy jako na riziko zhoršení kvality ovzduší, pokud se přímovstřikové motory rozšíří v masovém měřítku. Na trojici testovaných vozů proto byl experimentálně namontován filtr pevných částic a výsledek je mimořádně potěšitelný - objem pevných částic klesl troj- až čtyřnásobně a jejich množství až 2000násobně. V tomto ohledu se výfukové plyny očištěné od pevných částic vyrovnají vzduchu, který se běžně označuje za neznečistěný.

 

 

 

www.enviweb.cz

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU