Mobilní obytná buňka | |
Kancelářské potřeby | |
Dodávka technických plynů | |
Vybavení DM | |
Fotovoltaická elektrárna |
29/01/2007 |
Martina Jahna čeká rok po nástupu na post personálního šéfa Škody Auto nejtěžší úkol v jeho dosavadní kariéře v automobilce: dohodnout se s odbory, jak ve firmě porostou platy a jakým způsobem se budou vypočítávat. V největším domácím průmyslovém podniku se schyluje k velké bitvě mezi managementem a odbory. V pondělí začíná po dvou letech nové jednání o výši platů na tento a zřejmě i příští rok. Bude pravděpodobně nejtvrdší v historii: vedení firmy chce změnit mzdový systém, který by více zohledňoval výkonnost a úspěšnost automobilky a jejích zaměstnanců, odboráři chtějí razantní navýšení mzdy a změny v současném způsobu odměňování odmítají. "Nikdy jsem neviděl mezi zaměstnanci takové odhodlání vstoupit do časově neomezené stávky, jako tomu je teď," říká předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík. Odboráři se už dohodli, s jakými požadavky v pondělí před vedení firmy přijdou. Povšík ve čtvrtek nespecifikoval jednotlivé plány, uvedl však, že růst platů požadují v "dvojciferném čísle". Odbory mají v ruce několik trumfů: porovnání s jinými závody Volkswagenu i rekordní výsledky Škody Auto. Vedení však argumentuje tím, že je potřeba se připravit na časy, kdy se nebude firmě dařit tak dobře jako dosud. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU