04/06/2013 |
Společnost Konica Minolta loni v České republice zvýšila tržby o 12 procent na 1,663 miliardy Kč. Její zisk po zdanění vzrostl o téměř osm procent na 85 milionů Kč, a to přesto, že v ČR ukončila prodej osobních laserových tiskáren. Nyní se soustředí výhradně na zákazníky z oblasti komerčních firem a veřejné správy. „Na trhu roste poptávka po komplexních řešeních, která přinášejí úspory. Z pohledu dosažených výsledků pro nás byla klíčová realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou Česká spořitelna, ČSA nebo GE Money Bank," řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech. „Postupné opuštění segmentu domácností se na našem hospodaření negativně neodrazilo. Výnosy z prodeje malých tiskáren byly minimální a nekompenzoval je ani následný prodej spotřebního materiálu a dalších služeb," dodal. V loňském roce změnila Konica Minolta systém obsluhy českých zákazníků, když vytvořila tři oblasti přímého prodeje. Důvodem byla snaha rozšířit nabídku v regionech a zvýšit rychlost a kvalitu poskytovaných služeb. „Výsledkem je strmý meziroční nárůst tržeb přímého prodeje o 40 procent na celkových 638 milionů Kč," uvedl Jiří Skopový, dosavadní obchodní ředitel pro přímý prodej Konica Minolta Business Solutions Czech. Ten se přesouvá do Singapuru, kde jako nový člen nejužšího vedení pro oblast ASEAN bude zodpovídat za strategický rozvoj aktivit Konica Minolta v jihovýchodní Asii. Pozici vedoucí společnosti českého trhu plánuje Konica Minolta udržet také díky novým investicím. V současnosti v České republice hledá firmy, které by vhodně doplnily současné aktivity v oblasti managed IT služeb a optimalizace podnikových procesů. Strategii orientovanou na nové akvizice plánuje Konica Minolta uskutečňovat v příštích letech také v rámci Evropské unie. Důkazem toho je nedávné převzetí společností Charterhouse, Serians nebo Raber+Märcker.
www.technickytydenik.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU