Mobilní obytná buňka | |
Kancelářské potřeby | |
Dodávka technických plynů | |
Vybavení DM | |
Fotovoltaická elektrárna |
30/05/2007 |
Fondu dopravní infrastruktury chybí 11 miliard. Prostředky fondu by mohly doplnit nové formy financování založené na zástavě budoucích příjmů. Nedokončení staveb totiž může ohrozit čerpání peněz z EU. Podle náměstka ministra dopravy pro infrastrukturu Jiřího Hodače byl dosavadní způsob financování dopravní infrastruktury neefektivní a způsoboval plýtvání v řádu miliard korun. Pro letošní rok chybělo v rozpočtu SFDI více než 30 miliard korun. To vyvolalo nutnost prodeje akcií ČEZ. S privatizačními příjmy však nelze do budoucna podle Hodače počítat. Aktuálním problémem SFDI je nedostatek hotovosti. Rozhodující část zdrojů z privatizace ČEZu bude k dispozici až ve čtvrtém čtvrtletí. V současnosti fondu chybí 11 miliard korun, které je nutné získat ze státního rozpočtu. To umožní realizaci současných a zahájení nových plánovaných staveb. Pokud je nedostane, nebudou včas dokončeny důležité stavby. To může ohrozit také čerpání peněz z fondů EU. Nové vedení ministerstva dopravy se proto snaží financování zprůhlednit a zefektivnit. Podle nového konceptu budou asi tři čtvrtiny rozpočtu SFDI hrazeny mandatorním příspěvkem ze státního rozpočtu ve výši 45 miliard korun. Standardní příjmy by měly plynout z mýtného, dálničních známek a části výnosu ze spotřebních daní. Další zdroje poskytnou fondy EU. Fond dopravní infrastruktury lze financovat i novými metodami, kterými jsou sekuritizace a projekty PPP. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU