banner
5 nejnovějších poptávek
Rozšíření kanalizace a ČOV
Fotovoltaické elektrárny
Celková revitalizace veřejného osvětlení
Modernizace sportovního hřiště ZŠ
5 nejnovějších nabídek
Výroba pryžové moučky
Mitsubishi Colt , náhradní díly
Generální opravy a modernizace soustruhů SU 50A, SV 18RA - i výměnným způsobem
Automatické rozpoznání státních poznávacích značek GPP LPR
Přístupový systém AGI

Euromonitor sleduje vratné lahve

01/04/2011

Společnost Euromonitor International se v nedávném výzkumu rozhodla zjistit, jaké jsou příčiny poklesu ve využití vratných lahví na trhu východní Evropy, kam zařadila kromě Ukrajiny i Polsko a Českou republiku. V ČR je hlavní překážkou vysoká cena vratných lahví, navíc jsou výrobci nápojů vystaveni tlaku obchodních řetězců na nízkou jednotkovou cenu. Zálohy zvyšují konečnou cenu nápoje. Výrobci ani maloobchodníci nejsou legislativně zavázáni k výrobě, prodeji ani sběru vratných obalů. Nízká záloha nemotivuje zákazníky k vrácení obalu. V Polsku je hlavním důvodem oslabení pozice vratných lahví nefunkční vratný systém. Obchody mají přijmout vratné lahve, aniž by po zákazníkovi požadovaly účtenku nebo jiný důkaz o zakoupení výrobku. Zákon je však běžně porušován, výrobci volí jednocestné lahve kvůli menším problémům s distribucí. Důvodem je však i jejich nižší hmotnost. Na Ukrajině nabídli výrobci lehké nevratné skleněné lahve jako vhodnou alternativu k těžkým vratným lahvím. Zákazníci je všeobecně přijali, lehčené lahve jsou však křehčí a nejsou vhodné pro vratný systém. Aby zvýšili odlišnost značky, a v některých případech zabránili falšování, vyvinuli výrobci unikátní tvary a design lahví. Tyto lahve však vratným systémem neprojdou.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU