Elektrické lokomotivy Siemens poprvé nasazeny do provozu mezi Duisburgem a Rotterdamem
Elektrické lokomotivy typu ES64F4 společnosti Siemens, zařazené do provozu u společností DB AG a Railion Deutschland AG pod řadovým označením BR 189, byly schváleny k provozu na nové trati Betuwe. První lokomotivy tak zahájily provoz mezi holandským Rotterdamem a německým Duisburgem počátkem prosince. Znamená to, že je na této trati již možné provozovat nákladní vlaky i v elektrické trakci. Lokomotivy Siemens jsou prvními elektrickými lokomotivami schválenými pro provoz na trati Betuwe.
Před pouhým rokem uzavřely DB AG smlouvu s konsorciem společností Siemens Transportation systems (TS) a Alstom na vybavení 26 vícesystémových elektrických lokomotiv řady 189 evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS a holandským vlakovým zabezpečovačem ATB.
Vybavení ETCS umožňuje vlakům přeshraniční provoz na nové trati Betuwe mezi přístavním městem Rotterdam a průmyslovou oblastí v německé spolkové zemi Severním Porýní – Vestfálsko bez časově náročné výměny lokomotiv na hranicích. Trať Betuwe je součástí Panevropského nákladního železničního koridoru, vedoucího z Rotterdamu do italského Janova. Jedná se o další etapu v procesu technické unifikace evropské železniční sítě, která má za cíl usnadnit přeshraniční železniční dopravu, zkrátit jízdní doby a zvýšit přepravní výkony na dotčených tratích. |