Ekologické obaly jsou zatím drahé
Obal je jedním z důležitých nástrojů marketingové komunikace. Vzhledem k tomu, že k rozhodnutí zvláště při nákupu potravin dochází většinou až na místě prodeje, je obal často jediným komunikačním prostředkem, který zákazníka ovlivňuje. Vysoká cena ekologických obalů zatím na českém trhu brání jejich masovému rozšíření. Biopotraviny se v drtivé většině balí do stejných obalů jako potraviny konvenční.
Čeští spotřebitelé dávají u biopotravin přednost balením nižší gramáže, kde je pak vyšší cena za ekobalení patrnější. Do České republiky se materiály na výrobu bioplastů dovážejí, chybí sériový výrobce. „Postupně se k ekologickým obalovým materiálům také propracujeme. Vyplatí se to až ve chvíli, kdy se budou prodávané série biopotravin blížit objemům prodaného konvenčního zboží. Nebo si zákazník musí připlatit,“ říká Radim Štěpánek, obchodní ředitel TopBio, a. s., dodavatele a prodejce biopotravin. |