banner
5 nejnovějších poptávek
Kontejnery na ostrý a infekční odpad
Kontejnery na ostrý a infekční odpad
BOZP – Rekonstrukce pavilonu a výběhu
TDS – Rekonstrukce pavilonu a výběhu
5 nejnovějších nabídek
Filament PLA od 299,-
Kemppi - nové TIGové svařovací zdroje
LongLife kyslíkové plasmy - HySpeed HT 200, HT 4400
Vzduchové plasmy - PowerMax systémy
Opravy a servis obráběcích strojů

Českou dopravní stavbou roku 2013 je i trať mezi Voticemi a Benešovem

12/08/2014

 

subtera_209_01

 

Video reportáž z udílení cen Česká dopravní stavba roku 2013 můžete shlédnout na YouTube.

Pojedenácté byly v Betlémské kapli, v aule ČVUT, rozděleny ceny za projekty v dopravním stavitelství. Slavnostní předávání cen se uskutečnilo v pondělí 16. června za účasti mnoha významných hostů, mezi nimiž byl také ministr dopravy Antonín Prachař, rektor ČVUT v Praze Petr Konvalinka nebo náměstek pražského primátora pro infrastrukturu Jiří Nouza. Subterra s projekty, na kterých se podílela, bodovala hned šestkrát.

Jednou z pěti českých dopravních staveb roku 2013 byla odbornou porotou vyhlášena Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy, kde Subterra byla členem sdružení zhotovitelů. Zdvojkolejněním, rozsáhlými směrovými úpravami trati a výstavbou pěti nových tunelů došlo k podstatnému zvýšení kapacity a traťové rychlosti až na 160 km/hod. Tím byla významně zvýšena konkurenceschopnost železnice vůči silniční dopravě. Tato stavba byla oceněna také cenou ministra dopravy ČR.

Subterra získala také cenu Svazu podnikatelů ve stavebnictví za optimalizaci trati Bystřice nad Olší – Český Těšín, kde byla členem sdružení. Optimalizovaný úsek začíná v železniční stanici Bystřice nad Olší a končí na vjezdu do železniční stanice Český Těšín. Zahrnuje dva mezistaniční úseky, modernizaci železniční stanice Třinec a přestavbu železničních zastávek Vendryně, Třinec-Konská a Ropice. Celková délka optimalizovaného úseku je 11 489 metrů. Stejně jako u ostatních koridorových tratí i zde bylo důvodem optimalizace zvýšení nejvyšší traťové rychlosti z původních 100 až na 160 km/h. Svaz podnikatelů ve stavebnictví ocenil zejména obtížnost podmínek, ve kterých byla stavba realizována.

Optimalizace trati Zbiroh – Rokycany, kde byla Subterra členem sdružení zhotovitelů, získala cenu Správy železniční dopravní cesty a cenu časopisu Silnice Železnice za konstrukční detail. Stavba zahrnovala 21 km trati a čtyři železniční stanice. Optimalizace spočívá především v úpravě směrových a sklonových poměrů tak, aby v ucelených úsecích bylo dosaženo maximální rychlosti 120 km/h pro klasické soupravy a 160 km/h pro soupravy s naklápěcí skříní. Dalšími významnými opatřeními jsou modernizace sdělovacího zařízení, trakčního vedení a staničního zabezpečovacího zařízení.

Další ocenění Subterra obdržela za stavbu Optimalizace trati st. hr. SR – Mosty u Jablunkova – Bystřice nad Olší. Za významný přínos pro rozvoj celého regionu získala cenu časopisu Skypaper. Projekt totiž přinesl řadu zakázek i místním stavebním firmám. Cílem modernizace trati bylo zvýšení rychlosti přepravy, bezpečnosti a zefektivnění nákladní železniční dopravy.

Za společnost Subterra se slavnostního předávání cen zúčastnil obchodní ředitel společnosti Jiří Tesař a ředitel divize 3 Miroslav Kadlec. 

Soutěž každoročně vypisuje Ministerstvo dopravy ČR a Státní fond dopravní infrastruktury. Jejím cílem je profesionální prezentace oborů české dopravní stavitelství a inženýrské profese nejen laické i odborné veřejnosti, ale také české a evropské politické reprezentaci. Do soutěže mohly být přihlášeny dopravní stavby, úseky dopravních staveb, samostatné stavební objekty, technologie a inovace, které se v této soutěži dosud neprezentovaly a byly uvedeny do provozu na území ČR do 31.12.2013.

 

votice_373
 

S u b t e r r a a.s.

Koželužská 2246/5
Praha 8 - Libeň
180 00
Česká republika

Tel.: +420 244 062 222
Fax: +420 244 466 179
E-mail:
Internet:

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU