banner
5 nejnovějších poptávek
Zajištění SD a koordinátora BOZP - Rekonstrukce technologie myčky
Cyklostezka - I.etapa
Fotovoltaické elektrárny
Výroba nábytku na míru
Servis systému EPS a evakuačního rozhlasu
5 nejnovějších nabídek
Filament PLA od 299,-
Použité oktabíny k prodeji
Koše do šachtových pecí
OCELOVÉ PLOŠINY
Inspekce regálových systémů a ocelových plošin

Automobilová pojistka – historie a současnost (3. díl)

04/09/2015

 

ihrautodily_240

 

 

V předchozím dílu seriálu o pojistkách jsme hovořili o historii kolejových vozidel -  tramvajích, které daly svojí konstrukcí základ pro budoucí automobilové pojistky. Historický  ohled na tento vývoj by však nebyl úplný, pokud bychom se dále nezmínili o elektrickém jištění vozů metra.

 

pojist_374

 

Tyto pojistkové systémy byly plně přezbrojeny pro možnost vyhoření pojistky bez následného požáru ve vozidle. Současně s tím byla vybudována nová pojistková skříň včetně držáků pojistek dle norem ČSN, stejně tak i evropských norem.

Podzemka, metro, podpovrchová tramvaj, to není historický fenomén dopravní techniky ve velkých městech, nýbrž současná nutnost zachování ekologicky čisté a rychlé dopravy v rozsáhlých aglomeracích, která je schopna obsloužit denně miliony cestujících. Plány pro metro či podpovrchovou tramvaj existovaly v Praze již za první republiky.
Součástí projektu bylo i přímé spojení Nového Města s Pankrácí vybudováním velkolepé mostní konstrukce, přemosťující Nuselské údolí. Původní most byl konstruován jak pro podpovrchovou tramvaj ve vnitřním tubusu mostu, tak pro automobilovou dopravu na vnějším tubusu.

Další práce a vývoj na tomto významném projektu, bohužel, přerušila 2. světová válka, stejně tak i další vývoj u nás po únoru 1948. Teprve po částečně ekonomickopolitickém uvolnění v šedesátých letech a s relativně ekonomicky nezávislým  vývojem naší ekonomiky na bývalém SSSR došlo k realizaci výstavby Nuselského mostu včetně vývoje a stavby českých lehkých vozů metra, které technicky a technologicky odpovídaly světové špičce v této oblasti, stejně tak jako i produkce tramvají.

První dva prototypy souprav najezdily několik tisíc zkušebních kilometrů na trati mezi Kačerovem a Krčí a osvědčily se jako budoucí výkonné a spolehlivé dopravní prostředky nejen pro potřeby Prahy, ale i budoucí exportní artikl pro naši republiku. Bohužel, normalizační proces po roce 1968/69 nepřál budoucnosti těchto výkonných souprav. Díky podpisům smluv v roce 1970 bylo rozhodnuto o nákupu souprav metra od ruského výrobce.

 

Více informací najdte zde

 

IHR Autodíly s. r. o.

V mokřinách 283/8
Praha 4
147 00
Česká republika

Tel.: +420 272 765 794, 272 760 509
Mob.: +420 602 628 621
Fax: +420 272 774 546
E-mail:
Internet:

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU