![banner](/images/banner1_lite.jpg)
Realizace rekonstrukce objektu | ![]() |
Vývoz a likvidace odpadů | ![]() |
Realizace opravy čerpadel | ![]() |
Vzdělávání pro členy | ![]() |
Dodávka CNC vertikálního obráběcího centra | ![]() |
23/10/2012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zima už řečeno frází klepe na dveře a pomalu tudíž nastává čas, kdy je vhodné přezout na automobilech letní pneumatiky na zimní, které mají měkčí směs a jinak uzpůsobené lamely. Pokud potřebujete koupit nové pneumatiky, mohly by vám přijít vhod dva testy - od českého Autoklubu a německého ADACu. Testovaný rozměr je u obou stejný - 205/55 R 16. Od loňska jsou zimní pneumatiky v Česku povinné - konkrétně od 1. listopadu do 31. března. Podle zákona je povinnost zimního obutí i v případě, že lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na silnici během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. U vozidel do 3,5 tuny musíte mít zimní pneumatiky na všech čtyřech kolech a hloubka vzorku musí být minimálně 4 mm. V čem jsou zimní pneumatiky odlišné od letních? Moderní zimní pneumatiky se speciálními technologiemi lamel byly vyvinuty tak, aby poskytovaly záběr nejen na sněhu a ledu, ale také na studených a zablácených vozovkách. Měkčí běhounová směs zimních pneumatik poskytuje při nízkých teplotách a na studeném povrchu lepší vlastnosti než běhoun letních pneumatik. ČTĚTE TAKÉ: Předně – při nákupu zimních pneumatik vždy kupujte celou sadu, tj. všechny čtyři. Cena kvalitních pneumatik začíná zhruba na částce 1300 Kč / kus, těm nejlevnějším z hobby prodejen a hypermarketů se raději vyhněte. Zimní pneumatiky musí být obuty na všech čtyřech kolech (kombinace zimních a letních pneumatik je nebezpečná, zejména při brzdění). Minimální hloubka dezénu je 4 mm (brzdná dráha při hloubce 4 mm je oproti brzdné dráze nových pneumatik o polovinu delší; při hloubce 2 mm dokonce o 70 %). Stejné zimní pneumatiky by se měly používat nejdéle čtyři sezóny (materiál běhounu časem tvrdne a ztrácí své „zimní“ vlastnosti)
"Continental ContiWinterContact TS 850 je, stejně jako Goodyear Ultra Grip 8 a Michelin Alpin A4, čelním představitelem prémiového segmentu osobních zimních pneumatik," uvádí k testům Autoklub ČR. Ostatní testované pneumatiky zastupují pláště střední až nižší cenové úrovně. Také v testu německého ADACu zvítězila pneumatika Continental ContiWinterContact TS 850. Zajímavé je, že pořadí v první pětici je jiné, což ukazuje, že mnohé z testovaných kritérií jsou do značné míry subjektivní. Na druhou stranu se ukázalo, že značkové pneumatiky se pro náročnější řidiče i přes jejich vyšší pořizovací cenu vyplatí, jakkoliv je „trojka“ pro Winter 210 Snowcontrol Serie 3 pro Pirelli zklamáním. Žádná z testovaných pneumatik nedostala nejvyšší hodnocení („velmi dobré“, v číselném hodnocení 1). Jednoznačným propadákem je známka 5 pro pneumatiku s obchodním označením Syron Everest 1. Rozdíly v kvalitě však nejsou kromě této pneumatiky příliš velké; řidičům, kteří jezdí přes zimu méně kilometrů tak mnohdy stačí levnější, avšak kvalitní pneumatiky. Kompletní výsledky testu najdete na stránkách ADACu (německy). Při výběru konkrétní gumy je nutné zohlednit, zda jezdíte více v horském prostředí na vrstvě uježděného sněhu, nebo zda je pro vás důležitější akustický komfort a většinu času řídíte na převážně suchých silnicích bez sněhové pokrývky.
Zima klade na auto i řidiče mimořádné nároky. FOTO: Suzuki ČR
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU
Poptávky a nabídky Industry-EU