banner
5 latest demands
TDS – Most
BOZP – Most
Poptáváme opracování dílu
Technický dozor stavebníka III.
Rekonstrukce JIP – TDS a KOO BOZP
5 latest offers
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Vozy k demontáží
Nabídka filamentů pro 3D tiskárny - www.tiskve3d.cz
Cementační prášky Durferrit
PC vytlačovací - čirá - 20 t.

Většina Čechů nevypíná motor při krátkém stání

03/01/2013

 

Z průzkumu Shellu vyplývá, že pouhých 16 procent motoristů vypíná (nebo nechá vypínat automaticky pomocí start/stop systémů) motor při krátkém čekání. Češi se tak příliš neliší od evropského průměru, který činí 20 procent.

K tomu, abyste měli zhasnutý motor na každé křižovatce, potřebujete tzv. start/stop systém, bez něj by to bylo nemyslitelné. Málokteré auto (obvykle pouze hybridní vozidla) ale tento systém má navržený tak, aby opětovné nastartování řidiče nerušilo. Mnoho lidí tak tento systém deaktivuje, navíc u starších aut (nad pět let) se prakticky nepoužíval. Úspora paliva je totiž zanedbatelná - v řádu decilitrů na sto ujetých kilometrů.

Něco jiného je vypínání při delším stání, například při čekání před domem nebo na železničním přejezdu. Zde se již vyplatí motor vypnout. Řidič by ale motor neměl zhasínat automaticky a zejména u motorů přeplňovaných turbodmychadlem je potřeba s vypnutím minutu až dvě počkat, obzvláště pokud řidič jel rychle. V opačném případě hrozí přehřátí turbínové skříně, která není dostatečně ochlazena. Náklady na opravu poničeného turbodmychadla, respektive jeho částí jsou pak mimořádně nákladné (i v řádech desetitisíců korun).

 

stani_600

 

 

www.novinky.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU