banner
5 latest demands
Sanace zídek a skalního svahu
TDS - Oprava silnice
Poskytování služeb fyzické ostrahy
Opravy CB krytu silnic
Svoz a nakládání s odpadem
5 latest offers
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS
Frézky nástrojářské - FNGP 40 CNC, výrobce INTOS
Soustruhy CNC - Masturn 50 CNC, výrobce MAS
Lisy hydraulické - P6381, výrobce Stanko SSSR
Soustruhy hrotové - SU 100/2000

Váš pracovní život bude jiný. Podívejte se, jak ho změní technologie

02/12/2013

ericsson_156

  • Mobilní a digitální technologie pronikají do společnosti, byznysu i soukromého života. Výrazně však mění i ten pracovní.
  • Výzkum společnosti Ericsson Networked Society Lab ukazuje, že zaměstnanci a zaměstnavatelé se soustřeďují více na vytváření hodnot a na výsledek, spíše než na to, jakým způsobem, kde a kdy byla práce provedena.
  • Vnímání práce jako poslání přitahuje talentované lidi stále více.

 

Pracovní život se mění stále více. Mobilní a digitální technologie pronikají do společnosti, do soukromého života, byznysu a mění způsob naší práce, její organizaci, spolupráci a sdílení. Tento vývoj přináší sebou výrazné inovace. Ve studii  "Pracovní život příští generace", Ericsson zkoumal tyto změny a zaměřil se na důležité trendy. Výzkumu se zúčastnili mezinárodní odborníci a inovátoři z více oblastí, například lidských zdrojů, TOP managementů, specialistů na procesy a podobně.

Nové způsoby a možnosti komunikace ovlivňují pracovní život na všech úrovních. Tím, že se lidé stávají více "mobilní", očekávají i větší flexibilitu své práce a kladou větší důraz na své pracovní prostředí.

Změny v pracovním životě přináší zejména zasíťované společnost. Tím, že budeme moci pracovat odkudkoliv a kdykoliv, se budou stále více stírat hranice mezi pracovním a soukromým životem. Větší důraz budeme klást na osobní networking. Technologie nám přinesou flexibilní pracovní dobu a místo odkud pracujeme, spolupráce se přesune ještě více do virtuálního prostředí. Nový systém práce vyprodukuje více freelancer a projektovou práci.

Mikael Eriksson Björling, expert na spotřebitelské chování výzkumného centra Ericsson ConsumerLab říká: "Každá historická epocha má svůj hlavní zdroj tvorby hodnot. Během historického období "lovu a sběru" to zahrnovalo hledání jídla, rozdělání ohně a výroby oblečení. Dnes organizaci naší práce mění nové vzory chování a technologie. V Ericssonu věříme, že tím hlavním motorem této transformace budou právě info - komunikační technologie. Je pro nás důležité vidět tyto příležitosti a být součástí této transformace."

 

8 trendů, které studie identifikovala:

Vnímání práce jako poslání - Kromě odměny za práci, osobní benefity nebo pracovní pozice uvedené na vizitce, bude stále důležitější přínos naší práce pro společnost.

Od úkolů k misím - Velkou změnou v pracovním životě je i posun k vytváření hodnot a orientace na výsledky. Zaměstnavatele a zaměstnance to zajímá víc než to kdy, kde a jak byla práce odvedena.

Kulturní přitažlivost - Lidé stále více začínají hledat zaměstnavatele, které vytvářejí určité konkrétní hodnoty, komunitu a kulturu, se kterou se identifikují.

Oboustranná flexibilita - Zaměstnanci dnes očekávají flexibilitu pracovní doby, ale i místa práce. Jelikož dnes je možné plnohodnotně a bezpečně se připojit z  "office" stejně jako z domu nebo třeba z pláže, firmy to stále více umožňují, dokonce vítají. Pomáhá jim to šetřit náklady například na energie, či pronájem prostor.

Uvědomování si odpovědnosti - Lidé proaktivně berou na svá bedra větší osobní odpovědnost za řešení problémů a dosahování cílů. Zaměstnavatelé je na druhé straně k tomu motivují. Je to prospěšné pro obě strany.

Síla nekonvenčnosti - Organizace stále více experimentují se skladbou zaměstnanců. Ti často pocházejí z různých prostředí, s různým vzděláním, zkušenostmi či pohledem na konkrétní věci. Takto chtějí vytvořit prostor pro vznik nových inovativních nápadů, které mají svěží a neotřelý pohled na věc.

The Exchange Place - Zaměstnanci již nebudou nutně muset sedět společně na jednom místě, aby mohli být pod kontrolou zaměstnavatele. Ti se začínají spíše zaměřovat na to, zda je jejich spolupráce smysluplná a prospěšná. Pracovní prostředí by mělo být primárně designované pro lidi, podle jejich představ, což pozitivně ovlivní jejich pracovní výkony.

Konzumerizace - Lidé chtějí mít své pracovní prostředí přizpůsobené jejich individuálním potřebám a návykům. Stále více očekávají, že preference a zkušenosti ze svého soukromého života budou aplikovány i v jejich práci.

 

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení fungujících v reálném čase vytváříme propojenou společnost, která nám všem umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v trvale udržitelných společnostech po celém světě. Naši nabídku tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od Ericssonu uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace a naše společnost zajišťuje servis sítí zákazníků s více než 2 miliardami uživatelů.

Působíme ve 180 zemích a zaměstnáváme více než 100 000 pracovníků. Ericsson byl založen v roce 1876 a sídlí ve Stockholmu ve Švédsku. V roce 2011 činily tržby naší společnosti 226,9 miliardy švédských korun (35 miliard amerických dolarů). Ericsson je zapsán na stockholmské burze NASDAQ OMX a newyorské burze NASDAQ.

 

Ericsson Corporate Public & Media Relations
Phone: +46 10 719 69 92
E-mail: media.relations@ericsson.com

Ericsson Investor Relations
Telefon: +46 10 719 00 00
E-post: investor.relations@ericsson.com

 

PRAM Consulting s.r.o.

Anna Hroudová

Tel.: +420 222 351 497
Mobil: + 420 603 517 272

e-mail: anna.hroudova@pram.cz

www.pram.cz

 

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU