13/02/2012 |
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto letos zaznamenala nejvyšší lednový prodej v historii. Zájemci koupili 75 400 aut, což je meziročně o 10,2 procenta více. Zvýšený zájem o české automobily firma zaznamenala na všech trzích. Na celosvětovém trhu zvýšila svůj podíl na 1,58 procenta, meziročně to je 0,19 procenta více. Na západoevropských trzích automobilka zákazníkům dodala 29.300 vozů, před rokem jich bylo 26.400. V západně Evropě automobilka zvýšila tržní podíl na 3,11 procenta. Ve Švýcarsku se prodej zvýšil o 46,3 procenta na 1500 prodaných vozů, v Německu automobilka prodala 8900 aut, což bylo o 23,2 procenta více. V Rakousku se prodej zvýšil zhruba o třetinu. Ve střední Evropě automobilka zvýšila prodej o 2,5 procenta na více než 10 200 aut. Dvojciferný nárůst firma zaznamenala na trzích v Maďarsku a Slovensku. Ve východní Evropě firma v lednu prodala 7700 aut, meziročně o 44,5 procenta více. Největší podíl na tom měl ruský trh, kde se prodalo téměř 4800 aut, meziročně o 41,7 procenta více. V Rusku je zájem především o modely Octavia, které tam tvoří přes polovinu prodaných aut značky. Na Ukrajině Škoda prodala téměř 1300 aut, meziročně o 120 procent více. Čína rostla o pouhé procentoNa růstových trzích v Číně se prodej aut zvýšil pouze o procento na 20.800 aut. V Indii automobilka zvýšila odbyt o 6,7 procenta na více než 3000 aut. Pozitivně se podle Baláže vyvíjely i další trhy. V Egyptě prodej meziročně vzrostl o 84 procent, Izraeli o 52 procent a v Austrálii o 39 procent. Škoda Auto v lednu prodala 34.200 vozidel Octavia, 20.000 Fabií, 9500 aut Superb, 6200 modelů Yeti, 2600 Roomsterů, 1100 Octavií Tour, 1500 modelů Rapid v Indii a 253 modelů Citigo v ČR. Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 34,5 procenta. Následoval Roomster s nárůstem 21,3 procenta. Naopak o 11,2 procenta poklesl prodej aut Superb.
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU