24/11/2011 |
Největší novinkou letošního roku byla na domácím automobilovém trhu pro mnohé Škoda Citigo. Tuto novinku zařadila společnost Euro NCAP i do nových crashtestů 14 vozů, které měly odhalit, nakolik jsou tyto automobily bezpečné. Škoda Citigo získala plný počet pěti hvězdiček, i přesto má ale výraznější slabiny, které by jí v příštím hodnocení mohly výrazně uškodit. Letošní novinka, která sdílí hodnocení bezpečnosti se sesterskými koncernovými vozy VW Up! a Seat Mii, byla nejvíce oceněna za systém City Safe Drive, který snižuje riziko nehody v městském provozu (zejména při čelním nárazu). Vysoké bodové ohodnocení získala taktéž za vybavení prvky aktivní bezpečnosti, mezi které patří systém ESP nabízený již v základní výbavě nebo signalizace nezapnutých bezpečnostních pásů, a to na všech sedadlech. Škoda Citigo (2011) FOTO: Martin Žemlička, Novinky I přes zisk pěti hvězdiček má ale nová Škoda Citigo výraznější nedostatky, které bude do budoucna potřeba řešit. Jednou s výraznějších slabin je ochrana posádky vozu při bočním nárazu, případně při nárazu do sloupu. „Míra ochrany hrudníku cestujících je v případě nárazu do sloupu pouze průměrná, a to i přesto, že je Citigo vybaveno bočními airbagy s ochranou hlavy i hrudníku,“ říká k výsledkům manažer testování časopisu dTest Václav Beneš. Nedostatečná ochrana chodcůZa největší nedostatek v celém hodnocení lze považovat velmi špatnou ochranu chodců při střetu s vozidlem. Při nárazu s dospělým člověkem kapota poskytuje velmi nízkou ochranu v místě nárazu, u dětí je ochrana téměř nulová.
Další informace k článku najdete zde
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU