![banner](/images/banner1_lite.jpg)
Vzdělávání pro členy | ![]() |
Dodávka CNC vertikálního obráběcího centra | ![]() |
TDS – Revitalizace muzejního parku | ![]() |
Oprava krytu vozovky | ![]() |
Modernizace učebny | ![]() |
11/12/2012 |
Na evropském automobilovém trhu se situace podstatně mění. Bohužel k horšímu. Jestliže předpokládaný globální prodej automobilů v letošním roce stoupne o 4,7 % na 78,7 milionu, Evropa se stále propadá. Už 13 měsíců za sebou v průměru o 7 %. V roce 2007 se v Evropě prodalo asi 18 milionů vozů, letos to bude o 4 miliony méně. Automobilky se začínají dělit. Těm, které mají celosvětový záběr a patří spíš mezi prémiové značky, se daří dobře. Pokud se ale soustředily hlavně na Evropu, mají problémy. Jednou z možností, jak situaci vylepšit, je získat ke své tradiční klientele ještě méně majetné zákazníky, a to hlavně v zemích s nižší kupní silou obyvatel. V praxi to znamená dát do prodeje lacinější modely. Měly by ale být robustnější do tvrdších podmínek, mít vysokou užitnou hodnotu, jednodušší by měla být jejich údržba, ale v každém případě musí splňovat bezpečnostní a ekologické normy. Taková politika se už s pomocí Renaultu osvědčila u rumunské Dacie, která se prakticky z nuly během 10 let dostala na roční produkci 800 000 vozů. Momentálně přichází s obdobnou strategií také francouzský koncern PSA, kdy obě jeho značky – Citroën a Peugeot – vyrazily do světa v těsné spolupráci. Nové modely Citroën C-Elysée a Peugeot 301 mají zatím omezený okruh zemí, kam se budou dovážet (ČR k nim ale patří), dá se ovšem předpokládat, že dovoz se bude týkat brzy celé Evropy. Oba zmíněné vozy s minimálními rozdíly v celkovém vzhledu se po technické stránce prakticky vůbec neliší. Celý článek naleznete v Technickém týdeníku 25/2012.
|
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU
Poptávky a nabídky Industry-EU