banner
5 latest demands
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
Poptáváme plastové odpady Balíková LDPE fólie
Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček
Nákup posilovacích strojů
Dodávky zásahové obuvi
5 latest offers
Barevné koncentráty 25 t
Prodám:Plnivo - filler masterbatch 24 T
Prodám:Absorbér vlhkosti (Desiccant) 24 t
Nabídka filamentů pro 3D tiskárny - www.tiskve3d.cz
Filament PLA od 299,-

Růst oblasti „retail-ready“ obalů nabízí příležitosti pro dodavatele

12/01/2012

Typický prodejní obal typu RRP je vyroben z vlnité či plné lepenky nebo tuhých plastů. Omezením nezbytné manipulace má ulehčit doplňování regálů a zlepšit dojem, který si spotřebitel odnese z nákupu, díky snadnému přístupu ke zboží. Spotřebitelé i prodavači referují o lepší identifikaci výrobků, doplňování regálů "jedním hmatem", zjednodušeném doobjednávání zásob, menším objemu škod na zboží a přitažlivějším, úhlednějším vzhledu regálu. Jedná se o rychle rostoucí odnož obalového trhu. Stabilní přírůstky jsou podporovány hlavně honbou obchodníků za čistým ziskem. Podle průzkumu sdružení Pira do 2016 dosáhne poptávaný objem těchto obalů 27 mil. t (2010: 19 mil. t). Průzkum „The Future of Retail-Ready Packaging to 2016" vyhodnocuje klíčové trendy, kvantifikuje a segmentuje trh v období 2001–2016 podle druhu obalu, 14 států a 22 odvětví, kde se využívají.


Rozvinuté oblasti jsou už relativně nasycené, i když příležitosti stále zůstávají, ale s výrazným růstem se setkáme na perspektivních trzích Latinské Ameriky a v asijsko-pacifické oblasti. Nejrychleji rostoucím trhem je Čína, Pira očekává růst jejího podílu z 15 % v 2010 na skoro 18 % v 2016. Klíčové impulzy sahají od makroekonomických (růst počtu obyvatel) až po mikroekonomické (vývoj tiskových technik, použití bílých krycích vrstev lepenky). Zdaleka nejvíce se RRP využívají v potravinářství, v 2010 podíl činil skoro 78 %, nápoje přispívaly 16 % a nepotravinářské zboží méně než 6 %. Pira očekává, že do 2016 se podíl nepotravinářského zboží zvětší na 7 %, nápojů přes 18 % a u potravin klesne na tři čtvrtiny trhu. Spotřeba potravin a nápojů v zemích pokrytých studií v 2010 přesáhla 6,2 mld. t a do 2016 se očekává růst na skoro 9 mld. t. Potraviny potřebovaly 63 % primárních obalů, tekuté nápoje čtvrtinu a zbytek nepotravinářské sektory. Podle Piry zvětší potraviny svůj podíl na dvě třetiny. I sekundární obaly se používají hlavně v distribuci potravin (2010: 66 %, předpověď na 2016: 68 %).


Spotřebitelská poptávka vedla k soustavnému nárůstu počtu supermarketů a hypermarketů, což nepříznivě ovlivnilo tradiční konzumy a smíšená zboží. Většina, pokud ne všichni velcí velkoobchodníci přešli nebo přecházejí na některou formu RRP. Jednou z hlavních motivací je kontrola nákladů. RRP umožňuje dosáhnout podstatných úspor snížením nákladů na práci, vylepšením produktivity a omezením situací, kdy dojdou zásoby. Největší díl distribučních nákladů připadá na posledních 50 metrů cesty výrobku od vrat skladiště k regálu. Racionalizace této operace, např. zavedením dotykových displejů, může značně ovlivnit ziskovost. RRP můžou být přínosné pro majitele značek ke zviditelnění v obchodě. Pokroky, jako je flexografický přítisk, usnadňují tisk vysoce kvalitní grafiky na lepenkové obaly.
Obaly z vlnité lepenky tvoří skoro 75 % RRP, ale do 2016 pravděpodobně ztratí 0,5 %. Podle Piry vykážou výraznější nárůst plastové RRP, a to skoro na čtvrtinu poptávky. Následovat budou displeje, ty získají podíl na úkor podložek kombinovaných se smršťovací fólií. Rostoucí poptávka po RRP zvýší potřebu nápaditých konstrukcí, zvl. z vlnitých lepenek. Tento trend je vidět na rostoucí poptávce po vysekávaných krabicích v Evropě, která do 2016 poroste skoro na 45 % (2001: 38 %).

 

www.packaging-cz.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU