Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček | |
Nákup posilovacích strojů | |
Dodávky zásahové obuvi | |
Zajištění dodávek spojovacího a spotřebního materiálu | |
Vrtné nářadí a náhradní díly |
24/08/2011 |
Miliardy pro železnice Moravskoslezska Investice v železniční infrastruktuře v Moravskoslezském kraji by měly v roce 2010 dosáhnout necelých pěti miliard Kč. Podle Miroslava Konečného, náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty je to nejvíce ze všech krajů v ČR. Jedná se především o prostředky z evropských fondů. Z těch se počítá se sumou 3,27 miliardy korun a český podíl bude jen 1,84 miliardy korun. U českého podílu půjde ze Státního fondu dopravní infrastruktury jen 393 milionů Kč. Bez evropských fondů by se řada železničních staveb musela zastavit nebo by vůbec nezačala. V příštím roce má dále pokračovat optimalizace III. železničního koridoru v úseku Český Těšín – Mosty u Jablunkova (suma 1,81 mld. Kč) a s ukončením prací se zde počítá v roce 2012. Celkové náklady na tento úsek mají dosáhnout až 9 miliard Kč. Ale po havárii stavby tunelu na tomto úseku v půli letošního listopadu budou nepochybně o desítky až stovky milionů vyšší. V roce 2010 dráhy počítají také s další rekonstrukcí a zkapacitněním trati v úseku Studénka – Mošnov (okolo 223 milionů Kč). Má pokračovat elektrifikace úseku Ostrava – Kunčice – Frýdek-Místek – Český Těšín a na tuto stavbu je vyčleněna suma 1,44 mld. Kč. Menší suma (okolo 100 milionů Kč) je v příštím roce určena v regionu na zavádění systému GSM-R, což je systém železniční komunikace. Odborníci na dopravu se shodují v tom, že je nutné pokračovat ve výstavbě infrastrukturních projektů i projektů nových, jak zaznělo před časem na tradičně pořádané mezinárodní konferenci Transport v Ostravě. Za nutné také považují prověření účelnosti čerpaných dotačních prostředků EU a v nutných případech je směřovat na podstatné infrastrukturní stavby |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU