banner
5 latest demands
Kompresor
Dodávka a instalace elektronické požární signalizace
Elektroinstalace osvětlení
Stavební práce
Dostavba a rozšíření ZŠ a MŠ
5 latest offers
Stavebnictví
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 42S
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Zajistíme úklid sněhu z komunikací
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS

Lokomotiva 109E získala homologaci podle evropských norem TSI

22/04/2013

Nová lokomotiva 109E českého výrobce Škoda Transportation získala jako druhá na světě certifikát TSI High Speed RST. Jedná se ovšem ale o první vozidlo schválené podle těchto přepisů v Německu u notifikované osoby EBC. Certifikát je klíčový dokument nutný k získání povolení k provozu v šesti zemích Evropy. Škoda Transportation tím potvrzuje svou roli jednoho z předních evropských hráčů ve strojírenství. Lokomotiva 109E je nejnovější, třísystémový, vysokorychlostní stroj určený pro komerční provoz s rychlostí až 200 kilometrů za hodinu. Celá výroba a kompletní vývoj proběhly v plzeňské společnosti Škoda Transportation. Předností lokomotivy jsou především její vysoký výkon, spolehlivost, nízká spotřeba energie a šetrnost k životnímu prostředí. „Certifikát TSI, který jsme získali v Německu je potvrzením, že naše lokomotiva je jedním z prvních strojů, splňující nejnovější požadavky a předpisy Evropské unie, a to především co se týká bezpečnosti provozu," říká Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation.

Certifikát shody s technickou specifikací pro interoperabilitu evropského vysokorychlostního železničního systému pro subsystém kolejových vozidel (TSI High Speed RST) je nutný k typovému schválení lokomotivy pro jednotlivé evropské státy. „Lokomotiva už úspěšně dokončila přístupové zkoušky v České republice, Rakousku a Polsku.  V Německu, Slovensku a Maďarsku ještě probíhají buď konečná vyhodnocení, nebo poslední typové zkoušky," dodává Bernard.

Nová třísystémová lokomotiva je určena pro provoz na tratích železničních koridorů všech sousedních zemí České republiky a v Maďarsku. V těchto zemích bude schopna plynule přejíždět území s rozdílnými napájecími systémy. Stroj tak odpovídá specifickým podmínkám tratí a napájecím systémům se střídavým napětím 25 kV/50 Hz, nebo 15 kV/16,7 Hz, případně i se stejnosměrným napětím 3 kV.

Do samotného vývoje nejrychlejší a nejvýkonnější tuzemské lokomotivy investovala Škoda Transportation více než 950 milionů korun. O náročnosti výroby nového stroje svědčí i to, že lokomotiva je protnutá zhruba třiceti kilometry kabelů a má více než deset tisíc elektrických spojů a spojení. Při její výrobě Škoda Transportation používala ty nejmodernější materiály. Například vláknové kompozity podobné těm, jaké slouží u vozů Formule 1 a výrazně zlepšují jízdní vlastnosti vozidla a namáhání trati.

Maximálnímu zajištění bezpečnosti věnovala Škoda Transportation velkou pozornost. Nová lokomotiva proto splňuje i ty nejpřísnější bezpečnostní limity. Tomu odpovídá i její konstrukce - například v oblasti kabiny strojvůdce jsou deformační zóny, které mají při případné kolizi za úkol pohltit velké množství energie. Obdobným způsobem je navrženo i upevnění pluhu před lokomotivou. Při extrémním nárazu v rychlosti 110 km/h do překážky typu nákladního vozu s cisternou o váze 15 tun kolem strojvůdce zůstane nepoškozený a nedeformovaný prostor. Díky odolnosti je navíc možné lokomotivu relativně jednoduše opravit. V rámci zkoušek také úspěšně absolvovala testy protipožární ochrany. Na stroji jsou instalovány požární čidla a účinná aktivní hasicí zařízení. Stěna mezi kabinou a strojovnou odolala požáru po dobu celých patnácti minut.

 

lokomot_395

 

 

www.technickytydenik.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU