![banner](/images/banner1_lite.jpg)
Realizace rekonstrukce objektu | ![]() |
Vývoz a likvidace odpadů | ![]() |
Realizace opravy čerpadel | ![]() |
Vzdělávání pro členy | ![]() |
Dodávka CNC vertikálního obráběcího centra | ![]() |
15/06/2012 | ||||||||||||||||||||||
Ford poprvé zabodoval v anketě Mezinárodní motor roku. Jeho litrový tříválec, který se zatím montuje pouze do focusu, porazil například osmiválec od Ferrari či starší, dvakrát přeplňovanou čtrnáctistovku koncernu Volkswagen.
Motor 1.0 EcoBoost FOTO: Ford
O novém litrovém tříválci Ford prohlašuje, že jde o nejhospodárnější motor v dosavadní historii automobilky. Motor o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k) vyrábí továrna v německém Saarlouis. Jeho spotřeba dosahuje v případě modelu focus 4,8 l/100 km, respektive 5,0 l/100 km v případě silnější verze. Motůrek (Ford o něm tvrdí, že jeho půdorys je velký jako list papíru A4) využívá přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování paliva do válců. Točivý moment motoru dosahuje nejvyšší hodnoty 170 Nm v rozmezí 1400 až 4500 otáček. Ford zvítězil v celkovém hodnocení i v kategorii motoru do 1 litru zdvihového objemu. Anketu vyhlašuje odborný magazín Engine Technology International a o výsledcích rozhoduje hlasování 76 novinářů z pětatřiceti zemí celého světa. Ve třináctileté historii ankety Engine of the Year je to poprvé, kdy v ní zvítězil Ford.
Mezi technické zajímavosti vítězného motoru patří sběrné výfukové potrubí odlité přímo do hlavy válců (snižuje teplotu výfukových plynů), speciální litinový blok motoru (zahřeje se rychleji než obvykle používaný hliníkový). Oba hlavní řemeny jsou ponořeny v olejové lázni, což podle Fordu znamená tišší a účinnější chod motoru. Tříválce mají kvůli vibracím nekultivovaný chod, tříválec od Fordu má setrvačník vyvážený údajně tak, že jeho kmity působí proti kmitům klikové hřídele.
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU
Poptávky a nabídky Industry-EU