Výmalba interiérů | |
Odstranění objektu | |
Paletové regály | |
Protipožární automatické dveře | |
Pořízení nábytku |
09/07/2010 |
Současný stav udržitelnému rozvoji českých dálnic příliš nenahrává a doslova jako zaklínadlo je neustále zmiňován nedostatek financí. Je to však jen částečná pravda. Pokud by totiž český stát přistoupil na zavedení tzv. PPP projektů (partnerství veřejného a soukromého sektoru), při předpokládaném příjmu ze zpoplatnění dálnic 8 miliard korun ročně po dobu příštích 25 let lze zafinancovat okamžitou soukromou investici ve výši 95 miliard Kč. Partnerství veřejného a soukromého sektoru není privatizace. Jeho principem je rozdělení odpovědností za jednotlivé části projektu mezi soukromý a veřejný sektor a právě toto rozdělení významně projekt ovlivňuje. Veřejný sektor by měl projekt připravit (např. vykoupit pozemky) a dát soukromému partnerovi dostatek prostoru k realizaci jeho přidané hodnoty (např. inovativních návrhů, řízení životního cyklu výstavby a provozu). Rozdělení odpovědností dobře vyjadřují rizika projektu. Nově je diskutován „evoluční přístup“ k rozdělení rizik, kdy veřejný sektor postupně předává rizika soukromému partnerovi v průběhu projektu. Například riziko poptávky (objemu vybraného mýta) na dálnici může veřejný partner předat po několika letech provozu nové komunikace za finančně výhodnějších podmínek, než při výstavbě komunikace, kdy jsou výnosy pouze odhadovány. Každý PPP projekt je nutné plánovat a hodnotit, nejen na základě jeho struktury a rozdělení rizik, i z hlediska příjmu. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU