Mobilní obytná buňka | |
Kancelářské potřeby | |
Dodávka technických plynů | |
Vybavení DM | |
Fotovoltaická elektrárna |
05/06/2007 |
K čerpání jsou unijní peníze, jejichž rekordní výše nebude už asi překonána. Výstavba dopravní infrastruktury v České republice se již dlouho potýká na jedné straně s nedostatkem finančních prostředků, na straně druhé pak s prodražováním staveb. Otázky týkající se financování v dopravě, využití prostředků Evropské unie a úskalí partnerství veřejného a soukromého sektoru zodpovídá Emanuel Šíp, náměstek ministra dopravy České republiky. *Jak zajistíte dostatek prostředků pro investice do infrastruktury? Obecná situace, kdy bychom na jedné straně potřebovali každoročně nejméně 100 až 120 miliard korun na dopravní stavby financované z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), ale máme k dispozici ve všech zdrojích jen asi dvě třetiny této sumy, se v podmínkách stabilizace veřejných financí víceméně nezmění. Navíc v nejbližších letech skončí příliv prostředků z privatizací, které například v letošním rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury mají činit asi 37 miliard korun, tedy zhruba polovinu z celkových 72 miliard korun. Tyto prostředky bude třeba v co největší míře nahradit mandatorními výdaji ze státního rozpočtu, o čemž by měla být vedena vážná politická diskuse. Pokud budou naše finanční zdroje natrvalo omezené, tím více bude záležet na rozvinutí finančních modelů umožňujících provést standardní hodnocení efektivnosti dopravních staveb. Nejznámějším z nich je model HDM-4, který je již nyní v úvodní podobě na SFDI využíván. Střednědobým cílem je, aby takové modely byly uplatňovány na celý průběh investičního procesu, od výběru priorit až po konečné porovnání výsledků dokončené investiční akce s původními předpoklady. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU